REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Najpopularniejsze formy makaronu wśród Polaków to nitki, świderki oraz spaghetti

Najpopularniejsze formy makaronu wśród Polaków to nitki, świderki oraz spaghetti (fot. Pexels/domena publiczna)

Włoskie z semoliny, razowe, bezglutenowe, smakowe – na rynku makaronów pojawia się coraz więcej ciekawych nowości. To szansa na zainteresowanie kategorią nowych konsumentów.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Dla wartego 980 mln zł rynku makaronów idą dobre czasy. – Na półkach można znaleźć makarony o różnych kształtach, smakach i kolorach. Bardzo popularne stały się makarony razowe, z pełnego ziarna oraz bezglutenowe. Przyjął się makaron włoski z semoliny. Popularne są takie rodzaje jak lasagne, cannelloni, tortellini – zauważa Grzegorz Nicpoń z firmy Goliard. Aleksandra Trzcińska, dyrektor marketingu w Grupie Makarony Polskie, podkreśla, że dobra relacja jakości do ceny to już standardowe kryterium wyboru. – Teraz producenci muszą podążać za szybko zmieniającymi się trendami. Coraz częściej konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkt, który najlepiej spełnia ich oczekiwania i ma jakąś wartość dodaną. Bardzo aktywna jest grupa tzw. światowców, czyli zamożniejszych konsumentów, którzy podróżują i przygotowują w domu potrawy poznane za granicą. To właśnie oni sięgają głównie po makarony durum, razowe, barwione oraz różne nietypowe formy – mówi przedstawicielka Makaronów Polskich.

Ofensywa nowości
Na rynek trafia wiele nowości. – Wprowadzamy makarony bezglutenowe Barilla, które odpowiadają aktualnym trendom żywieniowym. Mody związane z dietami przychodzą i odchodzą, ale dieta bezglutenowa będzie stosowana dłużej. Będzie tak, bo coraz więcej osób narzeka na alergie pokarmowe i problemy związane z trawieniem, a także ma obawy przed produktami modyfikowanymi genetycznie. Gluten jest jedną z głównych przyczyn nietolerancji pokarmowych – mówi Marta Martys z działu marketingu przedsiębiorstwa Barilla Poland. Oferowane przez firmę nowości będą dostępne w dwóch wariantach: Spaghetti oraz Penne Rigate.

Na korzyść makaronu bezglutenowego przemawia również to, że dieta bezglutenowa jest przeważnie długotrwałym sposobem odżywiania, a w przypadku gdy w rodzinie jest jedna osoba z jakąkolwiek nietolerancją lub alergią, często cała rodzina przechodzi na tę dietę. Niestandardowe makarony są też w ofercie firmy Goliard, która w tym roku rozwija asortyment. – Na początku kwietnia wprowadziliśmy nitki z jaj kury zielononóżki, które mają obniżoną zawartość cholesterolu. We wrześniu zamierzamy wprowadzić nowości z rozmarynem, oregano oraz z bazylią, które poszerzą linię makaronów smakowych – opisuje Grzegorz Nicpoń.

Nowe makarony smakowe zaproponuje też firma Makarony Polskie, która ponadto przygotuje niespodziankę w segmencie makaronów ekologicznych. – Nasze makarony orkiszowe stopniowo przenikają z półek ze zdrową żywnością na półki z makaronami popularnymi. Ten przykład dowodzi, jak bardzo zmienia się świadomość konsumentów – mówi Aleksandra Trzcińska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony