REKLAMAVOG - baner główny 2018

W ciągu najbliższych 10 lat handel spożywczy zmieni nie do poznania. Gwałtownie rozwijać się będzie zjawisko omnichannel, powstawać będą kolejne sklepy bezobsługowe, w usługach dostaw żywności pojawiać się będą wciąż nowe, czasem zaskakujące pomysły. Stacjonarne sieci handlowe, osłabiane z wielu stron, dotychczas dość nieśmiało inwestowały w innowacyjność. Jednak dłużej nie da się unikać nadchodzącego tsunami. Kto nie wymyśli sposobu na przetrwanie, ten utonie – czytamy w opracowaniu „Grocery Retailing, Reimagined” firmy Bain&Company.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

(MATERIAŁY PRASOWE)

Zdaniem autorów raportu, tradycyjni detaliści mają większy potencjał i większe szanse rozwoju, niż się wydaje wielu z nich. Upowszechnianie się handlu omnichannel jest dla nich szansą na wyprzedzenie konkurencji, jeśli wdrożą model biznesowy, który będzie zyskowny w zrównoważony sposób. Przez dekady sieci handlowe powiększały udziały w rynku i zdołały zbudować lojalność konsumentów. Supermarkety i dyskonty cieszą się z reguły znacznie większą lojalnością klientów niż gracze online. Trwająca obecnie utrata rynku na rzecz tych ostatnich oznacza nie tylko zmniejszenie efektu skali, ale także stopniową utratę serc klientów. Obu tych aktywów sieci muszą bronić i budować na nich, z jednej strony w przemyślany sposób rozwijając swoje kompetencje cyfrowe, z drugiej zaś przekształcając sklepy stacjonarne.

Sieci spożywcze mogą czerpać nauki z innych rynków, bardziej zaawansowanych w online. Sprzedaż żywności w tym kanale obecnie odpowiada za 3 proc. całości sprzedaży w USA, 9 proc. w Wielkiej Brytanii, ok. 5,5 proc. we Francji, a zbliża się do 20 proc. w Korei Południowej, dzięki dużemu zagęszczeniu populacji i popularności technologii cyfrowych. Na bardziej rozwiniętych rynkach e-commerce tradycyjni detaliści już dawniej musieli podejmować agresywne działania, by bronić się przed konkurencją graczy online. Niektórzy utrzymali udziały w rynku, przenosząc dużą część sprzedaży do sieci.

TRANSFORMACJA CYFROWA SEKTORA DETALICZNEGO GŁÓWNYM TEMATEM 11 KONGRESU RYNKU FMCG 2018 KLIKNIJ - SPRAWDŹ PEŁNĄ AGENDĘ, LISTĘ PRELEGENTÓW I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONGRESIE!

Raport Bain&Company przynosi przykład sieci E-Mart z Korei Południowej, która podjęła strategiczne działania, by wyeliminować różne niedogodności zakupów stacjonarnych i przyciągnąć klientów do sklepów, przekształcając się w detalistę omnichannel. Przykładowo, aby zaspokoić różne potrzeby klientów, detalista zbudował własną platformę cyfrową, integrującą wszystkie formaty sklepów stacjonarnych i jednocześnie pełniących funkcję rynku (marketplace). Oferuje ona różne usługi świadczone w sklepach, powiązane z aplikacją mobilną. Klient może np. wskanować w sklepie kody ciężkich czy nieporęcznych produktów, zapłacić za nie przy kasie i zlecić dostawę do domu. Może też uzyskać dostęp do takich informacji jak opinie o produktach czy promocje, skanując w sklepie kody QR. Do wyboru ma pięć różnych opcji dostawy tego samego dnia. Aby osiągnąć efekt synergii z biznesem online, firma przypisała sklepom stacjonarnym nowe funkcje – obecnie służą one jako punkty odbioru zamówień, ale także jako centra logistyczne dla obsługi zamówień online.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony