REKLAMAEXPRESS - Baner główny
Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze

Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze (fot. materiały prasowe)

Internet, a zwłaszcza media społecznościowe zmieniają zasady działania programów lojalnościowych i wzmacniają zjawiska rekomendowania produktów i usług. Rozwijają się lojalnościowe technologie mobilne, które nie wymagających kart plastikowych, karteczek na pieczątki, czy innych tradycyjnych form udziału w programach lojalnościowych

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

82 procent polskich konsumentów korzystających z internetu poleca znajomym produkt lub usługę - wynika z najnowszego ogólnopolskiego badania “Lojalni 2017” przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na panelu Ariadna na zlecenie 2take.it. 

Niemal dwie trzecie badanych (57 proc.) poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14 proc. robi to raz w tygodniu lub częściej. Badanych pytano także o wpływ udziału w programach lojalnościowych na ich decyzje zakupowe. Aż 66 proc. przyznało, że udział w takim programie sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi firmy, która go prowadzi.

Siła rekomendacji zyskuje na znaczeniu. Polecenie znajomego jest często sygnałem kupna sprawdzonego produktu lub skorzystania z wypróbowanej przez znajomych usługi. – Wyniki dowodzą, że chętnie polecamy sprawdzone produkty oraz usługi i sami też chętnie kierujemy się opiniami innych w swoich decyzjach zakupowych - komentuje dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego, autor badania “Lojalni 2017 - raport o konsumentach”.

Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze - w ciągu ostatnich 12 miesiącach poleciło je innym osobom 42 proc. konsumentów. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39 proc.). Chętnie dzielimy się rekomendacjami zakupu określonej odzieży (35 proc.), książki (30 proc.), sklepu (29 proc.), czy smartfonu (27 proc.). 

Najrzadziej polecamy sobie takie produkty, jak motocykl (2 proc.), bilety lotnicze (4 proc.), materiały biurowe i usługi prawne (po 6 proc.). Blisko co czwarty z nas poleca innym sprzęt AGD, z którego już korzysta i fryzjera, z którego jest zadowolony.

xxx

– Internet, a zwłaszcza media społecznościowe są obecnie najsilniejszym „wzmacniaczem” zjawiska rekomendowania produktów i usług. A w ślad za nimi podążają lojalnościowe technologie mobilne, które nie wymagających kart plastikowych, karteczek na pieczątki, czy innych tradycyjnych form udziału w programach lojalnościowych - uważa dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego.

Co piąty z nas, bo 21 proc. pytanych, odpowiedziało, że raz w miesiącu kupiło polecany produkt lub skorzystało z polecanej usługi. Aż 72 proc. respondentów przyznało, że dotychczas podejmowało decyzje zakupowe pod wpływem polecenia. Najczęściej kupiliśmy w ten sposób produkty spożywcze (34 proc.), kosmetyki (34 proc.), odzież (25 proc.) i książki (21 proc.). Tylko 6 proc. pytanych przyznało, że w ostatnich dwunastu miesiącach wybrało pub opierając się na rekomendacjach znajomych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"