11 grudnia 2019
Unimot, importer paliw ciekłych i gazowych oraz operator stacji paliw Avia, podwyższa prognozy finansowe na 2019 i 2020 r. Teraz w całym 2019 roku spółka spodziewa się...
Nestlé sprzedaje amerykańskie marki lodów spółce joint venture Froneri. Transakcja, na którą musi jeszcze wyrazić zgodę regulator rynku, ma zostać...
Konsorcjum Handlowe Odra Pak, największy dystrybutor opakowań i wyposażenia dla branży HoReCa, modyfikuje ofertę produktową. W związku z trendem eko i nowym ustawodawstwem...
10 grudnia 2019
9 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Sieć Take&Go lada moment uruchomi swoją drugą oraz trzecią placówkę. Obie ruszą w Poznaniu. Już w piątek otwarty zostanie sklep przy ul. Katowickiej 67B, a niedługo...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Do 2050 roku możemy wyprodukować na świecie 120 mln ton elektroodpadów, a wdrożenie zasad gospodarki w obiegu zamkniętym może samej Europie przynieść korzyści w...
Polski eksport radzi sobie wyjątkowo dobrze w obliczu spowolnienia gospodarczego w UE, a przede wszystkim w Niemczech. W okresie styczeń-październik 2019 r. jego wartość wzrosła...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
konsument i trendy zakupowe
BRANŻA PO GODZINACH
19 kwietnia 2017, 16:05
wiadomoscihandlowe.pl
Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze (fot. materiały prasowe)
To, co warto kupić, najczęściej polecamy sobie w bezpośredniej rozmowie (aż 76 proc.) lub w rozmowie telefonicznej (32 proc.). Co czwarta pytana osoba (25 proc.) dzieliła się swoją opinią w sklepie, a co piąta (19 proc.) w mediach społecznościowych (np. na Facebooku).
Zdecydowana większość internautów (81 proc.) bierze udział w programach lojalnościowych i w przeważającej mierze korzysta w tym zakresie z plastikowej karty lojalnościowej (74 proc.). Ale też 33 proc. robi to za pomocą strony internetowej, 32 proc. gromadzi kupony promocyjne, 26 proc. zbiera punkty w postaci pieczątek przybijanych na karteczkach. Co ciekawe, już 19 proc. badanych deklaruje udział w programach lojalnościowych za pomocą aplikacji na smartfonie.
Choć karty plastikowe były najczęściej wskazywanym atrybutem programu lojalnościowego, to według Krystiana Dylewskiego z 2take.it czas kart plastikowych wypychających portfel dobiega końca.
- Do korzystania z nowoczesnych programów lojalnościowych wystarczy dzisiaj smartfon, a stąd już tylko jeden klik do polecenia komuś książki czy kawiarni - mówi Krystian Dylewski. - Współczesne programy lojalnościowe to nie tylko wygoda, ale szereg dodatkowych korzyści. Punkty za zakupy można zdobywać na przykład za skomentowanie zdjęcia sklepu na Facebooku - mówi Krystian Dylewski.
Wyniki badania wskazują, że wybór polecanych produktów zależy od naszej płci. Kobiety częściej niż mężczyźni kupują polecane kosmetyki (kobiety 50,5 proc., mężczyźni 15,5 proc.), z kolei to mężczyźni częściej kupują z takiej przyczyny smartfony (mężczyźni 16,8 proc., kobiety 8,8 proc.).
Okazuje się, że jesteśmy gotowi polecać w większym stopniu, jeśli bylibyśmy za to wynagradzani. Aż 66 proc. respondentów przyznało, że byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w programie, w którym otrzymywaliby wynagrodzenie za polecanie innym osobom produktów lub usług, które kupili.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
28 listopada 2019
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.