REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze

Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze (fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

To, co warto kupić, najczęściej polecamy sobie w bezpośredniej rozmowie (aż 76 proc.) lub w rozmowie telefonicznej (32 proc.). Co czwarta pytana osoba (25 proc.) dzieliła się swoją opinią w sklepie, a co piąta (19 proc.) w mediach społecznościowych (np. na Facebooku).

Zdecydowana większość internautów (81 proc.) bierze udział w programach lojalnościowych i w przeważającej mierze korzysta w tym zakresie z plastikowej karty lojalnościowej (74 proc.). Ale też 33 proc. robi to za pomocą strony internetowej, 32 proc. gromadzi kupony promocyjne, 26 proc. zbiera punkty w postaci pieczątek przybijanych na karteczkach. Co ciekawe, już 19 proc. badanych deklaruje udział w programach lojalnościowych za pomocą aplikacji na smartfonie. 

Choć karty plastikowe były najczęściej wskazywanym atrybutem programu lojalnościowego, to według Krystiana Dylewskiego z 2take.it czas kart plastikowych wypychających portfel dobiega końca. 

- Do korzystania z nowoczesnych programów lojalnościowych wystarczy dzisiaj smartfon, a stąd już tylko jeden klik do polecenia komuś książki czy kawiarni - mówi Krystian Dylewski. - Współczesne programy lojalnościowe to nie tylko wygoda, ale szereg dodatkowych korzyści. Punkty za zakupy można zdobywać na przykład za skomentowanie zdjęcia sklepu na Facebooku - mówi Krystian Dylewski.

Wyniki badania wskazują, że wybór polecanych produktów zależy od naszej płci. Kobiety częściej niż mężczyźni kupują polecane kosmetyki (kobiety 50,5 proc., mężczyźni 15,5 proc.), z kolei to mężczyźni częściej kupują z takiej przyczyny smartfony (mężczyźni 16,8 proc., kobiety 8,8 proc.).

Okazuje się, że jesteśmy gotowi polecać w większym stopniu, jeśli bylibyśmy za to wynagradzani. Aż 66 proc. respondentów przyznało, że byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w programie, w którym otrzymywaliby wynagrodzenie za polecanie innym osobom produktów lub usług, które kupili. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony