REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Trufle (18-21.10.2018)
(zdjęcie ilustracyjne)

(zdjęcie ilustracyjne) (fot. materiały prasowe, Allegro)

Dla wielu klientów procedura składania zamówień online wciąż trwa zbyt długo. Zgodnie z danymi firmy Usabilla aż 40 proc. e-klientów uważa „zbyt dużo reklam” za najbardziej frustrujący czynnik podczas zakupów mobilnych. To samo przeszkadza aż 53 proc. osób kupujących online – informuje serwis RetailTouchPoints.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Kolejnym powodem irytacji dla 34 proc. kupujących online i 31 proc. kupujących mobilnie jest konieczność ponownego wprowadzania danych, które powinny być już zapisane. To tym ważniejsze, że 37 proc. e-kupujących twierdzi, że rejestruje się w konkretnych serwisach tylko po to, by uniknąć wpisywania danych przy każdej transakcji.

Badanie firmy Usabilla przynosi też ciekawe dane na temat powodów, dla których klienci porzucają koszyk przed dokończeniem zakupów. 58 proc. badanych rezygnuje, gdy okazuje się, że koszt przesyłki będzie zbyt wysoki. Dodatkowe 8 proc. rezygnuje także wtedy, gdy czas dostawy uzna za zbyt długi. 17 proc. zapewnia, że nie wróci na stronę danego sprzedawcy, jeśli wystąpią problemy z dostawą – wylicza serwis RetailTouchPoints.

Klienci sklepów stacjonarnych cenią sobie sprawną i fachową obsługę, ale jak wynika z badań Usabilli z tym także nie można przesadzić – zbyt natarczywi sprzedawcy zniechęcają klientów, którzy wolą dokończyć zakupy w sieci albo w ogóle rezygnują z danego detalisty. 49 proc. badanych przyznało, że skłamało, żeby zakończyć interakcję ze zbyt natarczywym sprzedawcą. W przypadku Millennialsów zrobiło tak aż 64 proc. badanych. Ponadto 42 proc. badanych przyznało, że negatywne doświadczenia z personelem skłaniają ich do porzucenia danego detalisty.

45 proc. badanych chciałoby, aby personel sklepu był pod ręką, ale nie zbliżał się z własnej inicjatywy. Z kolei 47 proc. e-konsumentów oczekuje, że w danym serwisie sprzedażowym dostępna będzie pomoc online czy telefoniczna.

Źródło: retailtouchpoints.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony