REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
zakupy

zakupy (fot. Pixabay CC0)

Aż 80 proc. firm korzystający z programów wsparcia sprzedaży wykorzystuje w tym celu nagrody rzeczowe - wynika z badania wykonanego na zlecenie firmy Edenred. Eksperci zwracają uwagę, że to spore wyzwanie logistyczne.

REKLAMA

Badanie przeprowadzone pośród szefów działów sprzedaży pokazuje, że programy lojalnościowe maja za zadanie przede wszystkim zwiększenie sprzedaży i udziałów rynkowych (97 proc. wskazań), zwiększenie i utrzymanie motywacji klientów (84 proc.) oraz promocja produktów i usług (83 proc.). Eksperci Edenred podkreślają, że jednym motywów wdrażania programów lojalnościowych jest także chęć wybrnięcia z różnego rodzaju sytuacji kryzysowych.

Z danych, które dostarcza Edenred wynika, że w zdecydowanej większości programy wsparcia sprzedaży opierają się o nagrody rzeczowe. Na drugim miejscu plasują się karty przedpłacone. Przedstawiciele firmy przekonują, że udział programów opierających się na kartach przedpłaconych zwiększa się, ze względu na swoją elastyczność i możliwość natychmiastowego wręczenia nagrody.

Z kolei w przypadku nagród rzeczowych sporą rolę odgrywa logistyka. Wyzwaniem jest tutaj zarówno dostarczenie nagród do sklepów, jak również dostępność. Podkreślają, że w najbliższych latach zwiększy się zapotrzebowanie na bardziej elastyczne i innowacyjne programy wsparcia sprzedaży.

Źródło: Edenred Polska

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony