REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 12.11.2019)
Wręczenie dyplomów

Wręczenie dyplomów "Najlepszy Produkt 2017" (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W warszawskim Hotelu Bristol odbyła się w czwartek uroczysta gala, w trakcie której podsumowaliśmy wyniki badania "Najlepszy Produkt 2017 - Wybór Konsumentów", organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę "Wiadomości Handlowych" i "Wiadomości Kosmetycznych".

REKLAMAPPH 2019 - 50% - Belka w artykułach  (06.11 - 31.12.2019)

Jak wynika z badania GfK, niemal 60 proc. konsumentów zwraca uwagę podczas zakupów na oznaczenia na opakowaniach produktów informujące o wyróżnieniu produktu w badaniach konsumenckich. Tego typu komunikacja wspomaga proces zakupowy nabywców, jak również może generować dodatkowe zakupy impulsowe.

Badaniem "Najlepszy Produkt 2017 - Wybór Konsumentów" objęte były wyłącznie nowe lub istotnie zmienione produkty (czyli obecne na rynku, które zostały w znaczny sposób odświeżone lub wzbogacone). Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów FMCG wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2015 r. do 30 września 2016 r.

Badanie zrealizowane zostało przez GfK w drugiej połowie listopada 2016 r. na próbie 1 tys. Polaków w wieku 18-65 lat. Przebadano jedynie osoby decydujące lub istotnie współdecydujące o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego oraz używające badane kategorie produktowe. Dane zbierano metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

Badaniem objęto 54 kategorie produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych. Łącznie w badaniu uwzględnione były 272 produkty FMCG.

W każdej kategorii respondenci wybierali trzy produkty, które ich zdaniem zasługują na miano najlepszych. Respondentów proszono również, aby wskazane produkty uszeregowali od 1 do 3 miejsca. Respondentom ukazywały się na ekranie zdjęcia produktów FMCG pogrupowane w kategorie produktowe. Zdjęcia produktów były rotowane w celu uniknięcia efektów pierwszeństwa i świeżości.

Produktom, które respondenci umieszczali na 1 miejscu przyznawano 3000 punktów, produktom umieszczonym na drugim miejscu – 2000 punktów, zaś tym, które trafiły na miejsce trzecie przypisywano 1000 punktów.

Łączna liczba punktów, które uzyskał dany produkt, była następnie dzielona przez liczbę respondentów oceniających daną kategorię produktową. Wynikiem tego działania była ostateczna pozycja produktu w rankingu (im więcej punktów, tym wyższa pozycja).

Poniżej szczegółowe wyniki badania "Najlepszy Produkt 2017 - Wybór Konsumentów":

1.    SOKI, NEKTARY, SYROPY
Złoto: Linia soków 100%  Hortex warzywnych: pomidor pikantny, wielowarzywny, Hortex Holding
Srebro: Linia soków Fortuna w butelkach 0,3 l: jabłko, multiwitamina, pomarańcza, porzeczka, Fortuna
Brąz: Linia soków warzywnych Tarczyn: pomidor, pomidor pikantny, wielowarzywny, Grupa Maspex Wadowice

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony