REKLAMADan Cake - Mlekovita (bułeczki) - baner główny (czerwiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W warszawskim Hotelu Polonia Palace odbyła się w czwartek uroczysta gala, w trakcie której podsumowaliśmy wyniki siódmej edycji badania "Najlepszy Produkt 2018 - Wybór Konsumentów", organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę "Wiadomości Handlowych" i "Wiadomości Kosmetycznych".

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Z badań GfK wynika, że prawie 60 proc. polskich konsumentów podczas zakupów zwraca uwagę na oznaczenia na opakowania produktów informujące o wyróżnieniu danego produktu w badaniach konsumenckich. Oznacza to, że tego typu komunikacja wspomaga proces zakupowy nabywców, jak również może generować dodatkowe zakupy impulsowe.

Jak dokładnie przebiegało tegoroczne badanie? Jego zasięgiem objęte zostały wyłącznie nowe lub istotnie zmienione produkty - czyli produkty obecne na rynku, które zostały w znaczny sposób odświeżone lub wzbogacone. Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów FMCG wprowadzonych na rynek polski w okresie od 1 września 2016 do 1 września 2017 roku.

Badanie przeprowadzone zostało w pierwszej połowie listopada ub.r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), z wykorzystaniem GfK Access Panelu, na próbie 1 tys. Polaków w wieku 18-65 lat. Respondentami były jedynie osoby decydujące lub istotnie współdecydujące o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego, a także używające produktów z badanych kategorii.

Badaniem objęto 49 kategorii produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych - uwzględniono łącznie 253 produkty FMCG. W każdej kategorii respondenci wybierali trzy produkty, które ich zdaniem zasługują na miano najlepszych. Poproszeni zostali również o to, aby wskazane produkty uszeregować od miejsca pierwszego do trzeciego.

Respondentom ukazywały się na ekranie zdjęcia produktów FMCG pogrupowane w kategorie produktowe. Fotografie te były rotowane, w celu uniknięcia efektów pierwszeństwa i świeżości.

Produktom, które respondenci umieszczali na pierwszym miejscu przyznawano 3000 punktów, produktom umieszczonym na drugim miejscu – 2000 punktów, zaś tym, które trafiły na miejsce trzecie przypisywano 1000 punktów. Łączna liczba punktów, które uzyskał dany produkt, była następnie dzielona przez liczbę respondentów oceniających daną kategorię produktową. Wynikiem tego działania była ostateczna pozycja w rankingu.

Lista laureatów badania:

SOKI, NEKTARY, SYROPY
Złoto: Soki 100% Tłoczone Hortex 1 l i 300 ml: z Jabłek z Mango, z Jabłek, z Jabłek z Czarną Porzeczką, Hortex
Srebro: Syropy Zielnik Polski Esencja Zdrowia: Witalność, Trawienie, Odporność, Herbapol-Lublin
Brąz: Syropy Paola w nowych smakach: pomarańcza, limonka z mięta, Hoop Polska

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 20

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Fot 3 4 miesiące temuocena: 100% 

    Jak na wielką gale przystalo Panie i Panowie eleganccy, buty tez muszą byc elegenckie, nawet bardzo eleganckie z tym ze nie wszyscy, fota nr 50 te kozaki! Dlaczego?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MPK 2 5 miesięcy temu

    Nie kupuję żadnego z tych produktów ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~al... 1 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Żenada! jak można w kategorii PIWO: dać Żubra na 2 miejscu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony