REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot.wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

W kwartalnym i rocznym zestawieniu wyników badań ASM cen koszyka zakupowego wyraźne są zależności od polityki cenowej i promocyjnej poszczególnych sieci (a promocje z kolei zależne są od sezonowości występowania produktów). Dlatego też, w szerokiej, rocznej perspektywie ceny badanych produktów nie zmieniły się drastycznie (mimo iż według danych GUS, w skali roku inflacja wyniosła 2,3 proc.).

- Nasze badanie koszyka zakupowego nie pokrywa się jeden do jednego z trendami odnotowanymi przez Główny Urząd Statystyczny, gdyż bazujemy na zupełnie innej metodologii: GUS analizuje produkty z definicji wysokoinflacyjne, będące same w sobie produktem lub składające się półproduktów – jak np. warzywa, bułki etc. ASM SFA z kolei bada konkretne produkty dużych dostawców, o identycznych parametrach, a których cena w dużej mierze zależy od polityki cenowej danej sieci handlowej czy też samego dostawcy. Zestawienie wysokiego wzrostu wskaźnika inflacji z wynikami naszych badań pozwala wywnioskować, że analizowane produkty, swego rodzaju bestsellery (o czym świadczy fakt, że są dostępne we wszystkich sieciach), stanowią istotny element polityki cenowej sklepów: jako wysokorotacyjne mogą być sprzedawane taniej, co obniża poziom cen uwzględnianych w naszym raporcie. Rzeczywista marża w budowana jest prawdopodobnie na innych produktach.- wyjaśnia Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.- wyjaśnia Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

METODOLOGIA:

Badanie ASM SFA obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

Dane do badania zostały zebrane w 5 placówkach każdej z sieci tradycyjnych, zlokalizowanych w 12 miastach (Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Jelenia Góra, Lublin, Łódź, Katowice, Kraków, Opole, Poznań, Warszawa, Szczecin). Raport obejmuje łącznie 50 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie czyli produkty instant; używki i alkohol oraz dodatki typu ketchup czy majonez).
ASM SFA przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano dniach 11-16 grudnia 2019. Raport został sporządzony przez ekspertów ASM Sales Force Agency, spółki specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu, członka grupy ASM Group S.A.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 33

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 7
    PRZYDATNY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Co wiem 6 2 miesiące temuocena: 50% 

    Dino to nie jest polska sieć

    oceń komentarz
  • ~Patriota 5 2 miesiące temuocena: 0% 

    Zgadzam sie z przedmówcą gdzie polskie sieci Dino, Polomarket, Topaz, Archelan , Twój Market itd. Mniema że portal nie jest tubą dla zachodnich korpo

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jax 4 2 miesiące temuocena: 40% 

    Redaktor A kopa kopa chce ahuion najtańszy chyba w francyji * ele glupoty

    oceń komentarz
  • ~tołdi 3 2 miesiące temuocena: 50% 

    @takijeden: Nie ma ich dlatego, że w polskich sieciach jest tag drogo, ze nie mieszczą się w skali.

    oceń komentarz
  • ~Matematyk 2 2 miesiące temuocena: 0% 

    Zapraszam redaktora na zajęcia ze statystyki mediana to wyrażenie środkowe ze zbioru, a nie średniej wartosci.

    oceń komentarz
  • ~TakiJeden 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Dlaczego w tych zestawieniach nie ma polskich sieci? Np. Dino czy Polomarket? Regularnie są pomijane, a jestem pewien że w konfrontacji z sieciami uwzględnianymi w zestawieniu wypadłyby całkiem dobrze. A może nie ma ich właśnie dlatego?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony