REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny

(Carrefour Polska)

Światowy e-commerce rozwija się w szalonym tempie, stopniowo obejmując także handel artykułami spożywczymi. Firma IGD Retail Analysis opublikowała raport E-commerce Trends for 2018, w którym dokonuje przeglądu najważniejszych kierunków, w jakich rozwijał się będzie handel cyfrowy w przyszłym roku.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Najważniejsze trendy w światowym e-commerce, prognozowane przez analityków IGD Retail Analysis w raporcie E-commerce Trends for 2018

Bardziej wygodne dostawy

Przez lata sieci detaliczne prowadziły nieustanne wojny cenowe. Teraz zaczynają konkurować na polu czasu dostawy zamówień. W dużych miastach, gdzie dotychczas dostawa w ciągu jednej godziny postrzegana była jako szybka, mamy już do czynienia z próbami dostaw w kwadrans. Z taką próbą mieliśmy do czynienia np. w Holandii, gdzie firma Albert Heijn testuje dostawy w kwadrans, na razie na bardzo ograniczonym obszarze i z ograniczonym asortymentem.

Jednak szybkie dostawy nie są już wyłączną domeną dużych aglomeracji. Tesco wprowadziło w Wielkiej Brytanii usługę dostaw tego samego dnia na terenie całego kraju.

Szybkie dostawy to bardzo ważny obszar rozwoju e-handlu, ponieważ pozwalają zaspokajać większe spektrum potrzeb klienta i włączają do sprzedaży online niemal wszystkie kategorie produktowe.

Wygodne dostawy to nie tylko szybkie dostawy. Kupujący oczekują, że otrzymają towar kiedy i gdzie sobie zażyczą, co spowodowało, że detaliści zaczynają eksplorować obszar przesyłek nienadzorowanych. Dzięki systemom inteligentnych zamków już dziś możliwe są dostawy pod nieobecność zamawiającego, wraz z opcją rozłożenia poszczególnych towarów w lodówkach czy zamrażarkach. Takie rozwiązania testuje Walmart. Z kolei szwajcarski sklep internetowy LeShop.ch wprowadził opcję polegającą na pakowaniu zamówienia do bagażnika samochodu zaparkowanego np. w centrum handlowym, bez obecności właściciela.

W 2018 r. tego rodzaju usługi będą rozwijane. Do gry włączą się producenci samochodów i deweloperzy, którzy będą wyposażać pojazdy i domy w odpowiednie systemy.

Więcej umów współpracy i przejęć

W e-commerce kontynuowany będzie trend umów partnerskich i przejęć. Detaliści będą w ten sposób poprawiali funkcjonalność swoich serwisów sprzedażowych, jakość systemu dostaw, będą także wchodzić na nowe rynki i rozszerzać asortyment.

Handel online rozwija się tak dynamicznie, że detaliści muszą szukać partnerów lub przejmować specjalistyczne firmy, aby dotrzymać kroku konkurencji, ponieważ rozwój własnych rozwiązań okazuje się zbyt kosztowny i zbyt czasochłonny. Najnowsze przykłady to partnerstwo pomiędzy Ocado a siecią Morrisons czy podpisana niedawno umowa o współpracy pomiędzy Ocado a francuską grupą Casino.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"