REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

11 kwietnia 2020, 10:12

(wiadomoscihandlowe.pl, mat. prasowe)

W tym tygodniu najważniejsza była w handlu walka z koronawirusem. Sytuacja w sklepach dynamicznie się zmienia, a na rynku FMCG dzieje się jeszcze więcej niż zwykle. Wybraliśmy dla Was najważniejsze informacje mijającego tygodnia.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Koronawirusowy koszyk zakupów szybko ewoluuje. Sklepom trudno nadążyć za zmianami

W pierwszych tygodniach epidemii koronawirusa największe wzrosty sprzedaży zanotowały m.in. kategorie papieru toaletowego, makaronu i konserw. Jednak kolejne tygodnie przyniosły w tym zakresie przetasowania. Najnowsze dane zgromadzone od ponad 4,6 tys. reprezentatywnych sklepów z segmentu handlu tradycyjnego pokazują, że w natarciu znajdują się teraz nabiał, mrożonki oraz produkty służące do domowych wypieków.

Stokrotka otwiera sklep internetowy. Sieć umożliwi zakupy w modelu click&collect

W poniedziałek sieć Stokrotka uruchomiła pilotażowy sklep internetowy. Na razie skorzystają z niego jedynie mieszkańcy Lublina i okolic, którzy po odbiór zakupów będą musieli się udać do placówki handlowej zlokalizowanej w Galerii Olimp, przy Al. Spółdzielczności Pracy.

Rząd poluzuje zakazy. Pozwoli otworzyć sklepy odzieżowe w galeriach handlowych i zakłady fryzjerskie i kosmetyczne

Według nieoficjalnych doniesień radia RMF FM wstępny rządowy plan stopniowego otwierania gospodarki, który może wejść w życie już 20 kwietnia zakłada m.in. rozszerzenie dostępu do sklepów w galeriach handlowych, a także otwarcie zakładów fryzjerskich i kosmetycznych. W planach jest także zwiększenie liczby klientów w sklepach spożywczych.

Alarm dla biznesu: 2 na 3 Polaków gotowych ograniczyć zakupy, by ratować domowy budżet [BADANIE]

68 proc. respondentów deklaruje, iż w sytuacji pogorszenia sytuacji finansowej gospodarstwa domowego jest gotowa zacisnąć pasa i ograniczyć dotychczasowe standardowe zakupy i wydatki – wyniki pierwszej fali badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”

Żabki i osiedlowe sklepy cierpią z powodu godzin dla seniorów: 2-3 klientów w ciągu tygodnia!

Godziny dla seniorów miały umożliwić osobom po 65. roku życia dokonanie zakupów w spokoju i bez kontaktu z młodymi klientami. O ile w dyskontach i większych sklepach faktycznie między 10 a 12 nie brakuje starszych klientów, okazuje się, że w małych osiedlowych sklepach czas dla seniorów paraliżuje działalność sklepów.

Tesco podaje wstępne wyniki finansowe za 2019/20 r. W Europie Centralnej dwucyfrowy spadek sprzedaży!

Grupa Tesco opublikowała wstępne wyniki finansowe za rok finansowy, kończący się 29 lutego 2020 r. Zarząd zapewnia, że proces naprawczy został zakończony z sukcesem. Co prawda sprzedaż w skali grupy nieznacznie spadła, ale zysk operacyjny wzrósł dwucyfrowo. Jednak wyniki sprzedażowe w regionie Europy Centralnej, gdzie trwa głęboka restrukturyzacja, wyglądają fatalnie – dwucyfrowy spadek przychodów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony