REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)
Supermarket sieci Lidl w Poznaniu

Supermarket sieci Lidl w Poznaniu (materiały własne)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w branży handlowej i farmaceutycznej, w kwietniu 2018 roku. Dane pokazują, że wciąż wzrastają wydatki reklamowe firm z branży handlowej. Okres wiosenny sprzyja promocji sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do odświeżenia mieszkań oraz przygotowania ogrodów na majówkę.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.

W kwietniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych – jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem można mówić o kwocie mniejszej o ok. 10 mln zł. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD.

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.

Największe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej (niemal 9 mln zł) - po raz kolejny – wygenerowała marka Ibuprom, wyprzedzając tym samym NeoMag, Rostil, Therm Line i Iladian.

Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej znalazły się tabletki przeciwbólowe, suplementy diety, preparaty do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci oraz witaminy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~trotko 8 10 miesięcy temu

    No tak, zaczynali tu od malutkiej firmy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~sadek 7 10 miesięcy temu

    Co chwilę widzę reklamy media experta - cieszyć się że to polska sieć

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ozon 6 10 miesięcy temu

    W emdia expercie jest ankieta do wypełnienia i jak coś się kupi i mozna wygrać 750 zł. To jest pomysł na promocje.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~niok 5 10 miesięcy temu

    @4 haha, to prawda. Swoja droga dawno żadnej nowej reklmy nie puszczali...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~fuki 4 10 miesięcy temu

    Myślałem ze ME wydąło więcej, ale tak czy owak nikt nie przbeje reklamy z Lisowską. Włąąąączamy, niskie ceny!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~majka 3 10 miesięcy temu

    Co chwilę w radio słyszę o kolejnych promocjach od media expert ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~olo 2 10 miesięcy temu

    Tyle dobrze ;D ja im kibicuję też właśnie dlatego

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~jaceko 1 10 miesięcy temuocena: 50% 

    Polski media expert na drugim miejscu - miło ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony