REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)

(fot. pixabay.com)

Ponad 80% kupujących napoje mleczne kieruje się w pierwszej kolejności ich smakiem – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych”. Pod tym względem prym w kategorii dzierżą truskawka, czekolada, kakao i owoce leśne.

Kategoria napojów mlecznych, do których zaliczają się przede wszystkim jogurty pitne, kefiry i maślanki, rośnie szybciej niż średnia dla całego rynku produktów mleczarskich. Sprzyjają jej takie trendy konsumenckie jak coraz większy popyt na zdrowe składniki i „czyste etykiety” oraz popularny obecnie styl konsumpcji „w biegu”, oznaczający rosnące znaczenie produktów spożywczych, które można szybko zjeść lub wypić w drodze, np. do pracy, na zajęcia czy pomiędzy spotkaniami. Warto przyjrzeć się bliżej oczekiwaniom konsumentów odnośnie tej perspektywicznej kategorii.

Kefir kontra maślanka

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Skilltelligence, największym powodzeniem spośród napojów mlecznych cieszą się wśród Polaków jogurty pitne. Preferuje je aż 84% ankietowanych. Drugie miejsce pod względem popularności zajmuje kefir – do ulubionych napojów mlecznych zalicza go prawie 60% konsumentów, a trzecie maślanka, wskazywana przez 41% zapytanych. Kolejne pozycje zajęły zsiadłe mleko (11%) oraz dostępny u nas od stosunkowo niedawna ajran (6%). Ponad 40% Polaków po napoje mleczne sięga kilka razy w tygodniu. 28% ankietowanych kupuje je raz w tygodniu, natomiast 21% kilka razy w miesiącu. Jednocześnie 8% badanych deklaruje, że napoje mleczne wkłada do koszyka codziennie.

I cóż, że z dyskontu?

Większość, bo aż 70% ankietowanych przez Skilltelligence twierdzi, że po napoje mleczne najchętniej wybiera się do dyskontu, 18% kupuje je w super- lub hipermarkecie, a 12% w sklepie osiedlowym bądź convenience. Czego oczekują od samego produktu? Przede wszystkim dobrego smaku. Jest najważniejszy dla 84% kupujących. Bardzo ważna jest też oczywiście cena (jako istotną wskazuje ją dwie trzecie badanych). Ponad połowa respondentów do kryteriów decydujących o wyborze określonego produktu zalicza jakość, zaś 47% skład produktu. W przypadku napojów smakowych wciąż ulubionym wariantem jest truskawka (45% wskazań), ale rośnie popularność czekolady i kakao (37%). Lubimy też owoce leśne (30%), jabłko i gruszkę (24%) oraz malinę (21%). Sporym zainteresowaniem cieszą się także: czarna jagoda, owoce tropikalne, brzoskwinia i wiśnia.

Konsumenci szukają nowości
Na produkty mleczne do picia: jogurty, mleka smakowe, kefiry przypada aż 28% wolumenowej sprzedaży produktów mlecznych ogółem. Na rynek ten znacząco wpływają zmiany stylu życia i wynikające z niego nowe okazje konsumpcyjne oraz zmiana sposobu, w jaki konsumenci dokonują zakupów. Poszukują oni rozwiązań umożliwiających wygodną konsumpcję poza domem, co wiąże się ze wzrostem roli jogurtów pitnych i napojów mlecznych. Dodatkowo obserwujemy rosnącą świadomość w zakresie wpływu żywienia na zdrowie. Stąd częste poszukiwanie produktów ze składnikami, które wpisują się w prawidłową dietę oraz funkcjonalnych, przeznaczonych do picia. Dlatego w ofercie Danone pojawiają się takie nowości, jak Activia z siemieniem lnianym oraz ciekawe smaki Actimela, jak np. czarna porzeczka-rokitnik-acai. Prognozy agencji Euromonitor szacują wzrost kategorii produktów mlecznych w Polsce na poziomie około 3% w kolejnych latach, aż do 2021 roku. Przewidujemy, że w dużej mierze wzrost ten zostanie wygenerowany przez napoje mleczne, które wpisują się w oba wspomniane trendy.
Rafał Wróblewski, dyrektor ds. rozwoju klientów Grupy Danone

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony