REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Mieszanka (14-17.10.2018)

(Źródło: YouTube/IKAE Sverige)

Szwedzka sieć marketów z artykułami wyposażenia mieszkań ruszyła z niezwykłą kampanią reklamową „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje dotychczasowe życie”. To nie wygłup, tylko poważna i starannie spozycjonowana oferta. Firma oferuje kobietom w ciąży zniżkę na łóżeczko dla niemowląt – informuje portal Adweek.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Szwedzka agencja reklamowa Åkestam Holst opracowała dla sieci Ikea niezwykle pomysłową reklamę, w ramach której kobiety w ciąży mogą otrzymać znaczną zniżkę na łóżeczko dla niemowlaka. Reklama została wydrukowana w magazynie kobiecym Amelia – to jedno z najbardziej wpływowych pism dla kobiet w Szwecji. Czytelniczki są zachęcane, by… nasikać na reklamę – czytamy w Adweek.

Brzmi to co najmniej dziwnie, ale za tą propozycją kryje się całkiem poważny zamysł, wsparty innowacyjną technologią. Rzecz w tym, że pod zdjęciem łóżeczka dziecinnego znajduje się specjalny pasek, pokryty substancją, jaka wykorzystywana jest w testach ciążowych. Jeśli kobieta w ciąży naniesie na ten pasek próbkę moczu, pod ceną regularną na skutek reakcji chemicznej pojawi się specjalna cena promocyjna, wyłącznie dla kobiet spodziewających się dziecka.

Od strony technologicznej sprawa nie jest jednak taka prosta, ponieważ cena promocyjna nie pojawia się na pasku, tylko w innym miejscu strony. Aby uzyskać taki efekt, twórcy tego rozwiązania – firma Mercene Labs – musieli wykorzystać stosowane w diagnostyce medycznej materiały czynne powierzchniowo, które wykazują właściwości hydrokapilarne (samoczynny przepływ cieczy w bardzo cienkich rurkach). Dzięki starannemu doborowi materiałów i kontroli przepływu udało się uzyskać pożądany efekt. Jego działanie można obejrzeć w serwisie YouTube na kanale Ikea Sverige.

Jak podkreśla portal Adweek, techniki wypracowane w trakcie przygotowywanie tej reklamy mogą potencjalnie znaleźć zastosowanie przy udoskonalaniu medycznych technik diagnostycznych.

Źródło: adweek.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Korektor nadzwyczajny 1 9 miesięcy temu

    Owszem, chwytliwa reklama podbita jeszcze tym nagłówkiem o sikaniu. Jednak jak zwykle rzucają mi się w oczy błędy i niedopracowania takich prezentacji. Otóż cała reklama w gazecie jest po angielsku, a cena ukazuje się wraz ze szwedzkim słowem "pris" zamiast angielskiego "price" ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony