REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

(Fot.Pixabay)

Niemal co piąty Polak planuje wydać na świąteczne słodycze więcej niż w zeszłym roku –wynika z ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla firmy ETi.

REKLAMA

Agencja SWResearch podaje, że większość konsumentów (69 proc.) wyda na bożonarodzeniowe słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku, a blisko co piąty badany (18 proc.) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć więcej. 

- Zdecydowana większość badanych (94 proc.) wręcza je jako dodatek do bożonarodzeniowych prezentów – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, product portfolio manager ETi w Polsce. Często też słodycze stanowią prezent sam w sobie: osiem na dziesięć osób daje słodkości jako główny element niespodzianki dla bliskich, z czego 13 proc. robi to zawsze, a 40 proc. często. Blisko co piąta ankietowana osoba nigdy jednak nie ogranicza się do samych słodyczy pod choinką.

Jak pokazują deklaracje respondentów, w tym roku Polacy najczęściej planują na świąteczne prezenty przeznaczyć między 201 a 400 zł – taką kwotę przewidziało 33,5 proc. ankietowanych. Upominki o łącznej wartości powyżej 200 zł zaplanowało prawie 72 proc. Polaków. Co ciekawe powyżej tej średniej uplasowały się kobiety (77 proc.), które wydają się hojniejsze niż panowie, wśród których odsetek wyniósł mniej – 66 proc. Blisko 7 proc. badanych deklaruje, że w tym roku w ogóle nie będzie kupować prezentów. 

Sweets & Snacks Congress 2020 coraz bliżej!

O rynku słodyczy i przekąsek, a także transformacji branży będziemy dyskutować w gronie ekspertów 10 marca 2020 roku w Sofitel Victoria w Warszawie.

Kliknij i zarejestruj się już dziś!

Najliczniejsza grupa respondentów – aż co trzeci ankietowany Polak – na słodkości wyda od 11 proc. do 20 proc. wartości prezentowego budżetu, a w przypadku 37 proc. badanych słodycze będą stanowić ponad jedną piątą wartości świątecznego koszyka.

- Święta to okres, w którym konsumenci przywiązują zdecydowanie mniejszą wagę do ceny niż zazwyczaj. – Kupując prezenty, najczęściej kierujemy się preferencjami i ulubionymi smakami najbliższych – tak robi 40 proc. badanych – podkreśla Magdalena Słomczewska-Klimiuk z ETi.

Najczęściej w okresie przedświątecznym są kupowane słodycze czekoladowe, konsumenci często szukają także specjalnych edycji opakowań i chętnie sięgają po znane marki. Nie stronią jednak od promocji – blisko 16 proc. badanych wskazało specjalne oferty jako jeden z głównych czynników decydujących o wyborze słodyczy dla bliskich.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony