21 lutego 2019
Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS sprzedaż detaliczna w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zwiększyła się w styczniu w cenach bieżących o 6,6...
Sieć Żabka już od wielu lat oferuje gorącą kawę, przekąski na zimno i na gorąco, od hot-dogów, przez zapiekanki po pizzę. Teraz firma wchodzi na kolejny etap...
20 lutego 2019
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
Raporty i analizy
9 lipca 2018, 15:15
Konrad Kaszuba
Nazistowscy czołgiści z II Wojny Światowej - zestaw typu Lego (Żródło: amazon.com)
Amazon jest dziś czymś więcej, niż tylko sklepem online. Firma zajmuje się także publikowaniem, streamingiem i usługami sieciowymi. Bliższa analiza różnych biznesów koncernu wskazuje, że zasięg jego oddziaływania, w połączeniu ze słabościami i nieadekwatnością regulaminów i polityki korzystania z różnych usług, dają szerokie pole działania rosnącym w siłę środowiskom rasistowskim, islamofobicznym czy antysemickim. Różne grupy nienawiści korzystają z Amazona, aby zdobywać środki finansowe, propagować swoje idee i pozyskiwać nowych zwolenników.
Dwie organizacje pozarządowe – The Partnership for Working Families, The Action Center on Race & the Economy – to autorzy najnowszego raportu pt. „Jak platformy Amazona są wykorzystywane do szerzenia idei wyższości rasy białej, antysemityzmu i islamofobii. Jak firma może temu przeciwdziałać”.
Z ich badań wynika, że Amazon dopuszcza do szerzenia ideologii promujących nienawiść i przemoc, pozwalając na sprzedaż pełnych nienawiści symboli i obrazów, takich jak wizerunki związane z segregacją rasową, nazistowskie i faszystowskie, czy metaforyka związana z nowym ruchem białego nacjonalizmu. Co gorsza, część z tych produktów adresowanych jest do dzieci.
Ręczna wyrzutnia przeciwpancerna tzw. Panzer Faust, z czasów II Wojny Światowej - zabawka dla dzieci z oferty na Amazonie
Jako wydawca e-booków, książek papierowych czy formatów streamingowych, Amazon ułatwia szerzenie się ideologii nienawiści. Jest platformą dla jawnie rasistowskich pisarzy, muzyków i aktywistów, a niektórzy z nich otwarcie zachęcają do stosowania przemocy wobec Czarnych, Muzułmanów, Żydów czy osób LGBT.
Wykorzystywanie Amazona w taki sposób jest możliwe, ponieważ firma stosuje nieadekwatną do rzeczywistości i źle egzekwowaną politykę korzystania z serwisów. Firma zastrzega sobie prawo do „usuwania wszystkich treści, które mogą promować lub pochwalać nienawiść, przemoc, nietolerancję rasową, seksualną czy religijną, względnie promować organizacje głoszące takie treści”. Usług Kindle Direct Services oraz CreateSpace zastrzegają sobie prawo odrzucenia „przestępczych” czy "obraźliwych" treści. Amazon Web Services (AWS) mogą odmówić „transmisji, przechowywania, wyświetlania i dystrybucji” takich treści. Jednak jest ich pełno, co świadczy albo o tym, że albo firma nie uważa ich za „przestępcze” albo nie egzekwuje swoich własnych zasad.
Zdaniem autorów raportu, Amazon działa reaktywnie, a nie proaktywnie wobec handlarzy nienawiści. W wielu przypadkach reagował ospale lub w ogóle na presje opinii publicznej, zamiast aktywnie zapobiegać wykorzystywaniu swoich platform przez grupy nienawiści. Pozwalał rozprzestrzeniać się organizacjom i ideologiom tego typu, a także zarabiać im na swoje utrzymanie, pobierając z tego tytułu prowizje.
Organizacje, które opracowały raport, mają szereg zaleceń dla amerykańskiego giganta. Firma powinna przede wszystkim jasno zadeklarować publicznie, że sprzeciwia się ruchom i ideologiom nienawiści, a także zadeklarować, że nie będzie zarabiać na krzewieniu wrogości i przemocy. Amazon musi ponadto opracować, we współpracy z ekspertami badającymi zjawisko, skuteczne regulacje i zasady korzystania ze wszystkich swoich usług. Te polityki powinny być spójne i przejrzyste, powinny też być stale modyfikowane, aby dostosowywać się do ewolucji ideologii nienawiści i przemocy.
Amazon zamierzał wybudować w Nowym Jorku – w dzielnicy Queens – jedną z dwóch
Zgodnie z raportem opublikowanym przez Instytut Podatków i Ekonomii (ITEP), amerykański
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.