REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)
Plakat reklamujący inicjatywę Nestle

Plakat reklamujący inicjatywę Nestle (materiały prasowe)

Do 2025 roku Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad. Spółka uważa, że istnieje pilna potrzeba zminimalizowania wpływu tego typu opakowań na środowisko.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

– Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych. Naszą ambicją jest wprowadzenie do 2025 roku opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku – powiedział Mark Schneider, prezes Nestlé S.A. Firma koncentruje się na wyeliminowaniu nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych, zachęcaniu do korzystania z tworzyw podlegających recyklingowi i eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania. Rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé już wcześniej podjęło działania w tym obszarze, jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której, wspólnie z firmą Rekopol, dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski. – Ponad 90 proc. tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60 proc. materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko  poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów – mówi Edouard Simond, dyrektor techniczny Nestlé Polska S.A.

Ponadto Nestlé na opakowaniach plastikowych zamieści informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~klient 1 3 miesiące temu

    Zrobcie promocje... Np w zamian za plastikowe opakowania dajcie konsumentom drobne gadzety, chocby jakies mocniejsze torby na zakupy wielokrotnego uzytku. Bo to co mozna w sklepach kupic to szmelc rozpadajacy sie w mgnieniu oka - kupiona torba rozpada sie raz dwa!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony