REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Linia produkcyjna Nestle

Linia produkcyjna Nestle (fot. mat. prasowe Nestle)

Nestle, Disney, Dr.Oetker i Epic Games są wśród firm, które wycofały z serwisu YouTube swoje reklamy w związku z podejrzeniem, że pojawiały się przy potencjalnie przestępczych treściach. Problemem są nie tyle niektóre filmy, co „pedofilskie” komentarze pod nimi – informuje portal BBC.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Media społecznościowe wciąż mają duże kłopotyz usuwaniem treści przestępczych czy nagannych. Ostatnio problem dotknął serwis YouTube. Jak ujawniła agencja Bloomberg, jeden z użytkowników serwisu, vlogger Matt Watson, zasugerował w swoim materiale wideo, że pod zupełnie pozbawionymi erotycznego kontekstu filmikami pojawiają się komentarze o wyraźnie pedofilskim zabarwieniu. Jego materiał wywołał burzę – miał ponad 2 mln odsłon – relacjonuje BBC.

Filmiki wrzucane do serwisu YT prezentowały niewinne treści – dziewczynki uprawiające gimnastykę czy pozujące przed lustrem. Jednak grupa użytkowników najwyraźniej utworzyła coś w rodzaju „kręgu pedofilii w wersji soft”. Pod neutralnymi erotycznie filmami pojawiały się komentarze o seksualnym zabarwieniu, a ich autorzy zaznaczali miejsca w filmach, w których można zobaczyć dzieci w szczególnie „interesujących” pozach – wyjaśnia BBC.

Przy niektórych z tych filmów pojawiały się reklamy znanych koncernów, takich jak Nestle, Disney, Dr.Oetker i Epic Games. Oczywiście firmy nie chcą być kojarzone z tego rodzaju treściami i wycofały swoje reklamy z serwisu, do czasu przeprowadzenia dochodzenia i rozwiązania problemu.

YouTube zapewnił, że podjął „natychmiastowe działania” w celu usunięcia kont, z których płynęły podejrzane komentarze. W specjalnym oświadczeniu firma zapewniła, że „ jakiekolwiek treści – w tym komentarze – które mogą stanowić zagrożenie dla niepełnoletnich, uważamy za potworność (abhorrent) dla której nie ma miejsca w naszym serwisie”. Serwis przyznał także, że wiele jest do zrobienia w tym zakresie i że stale pracuje nad metodami szybszego wykrywania tego typu nadużyć.

Źródło: bbc.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony