REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów. Wdrożenie nastąpi w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Pierwsze produkty z oznaczeniem Nutri-Score pojawią się już w pierwszej połowie 2020 roku. W ciągu kolejnych 2 lat Nestlé wprowadzi Nutri-Score na opakowaniach wszystkich swoich kategorii produktowych.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

(mat. prasowe)

Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania). Klasyfikuje ono żywność według jej profilu żywieniowego. Jest to system kolorowych oznaczeń ze skalą od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór).

Nestlé rozpoczyna wprowadzanie Nutri-Score od krajów, których władze już wspierają ten system. Na pozostałych rynkach firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie możliwie najlepszego rozwiązania. Jednak wprowadzenie Nutriscore będzie możliwe w tych krajach, które notyfikowały ten system w Komisji Europejskiej.

Oznaczenie Nutri-Score pojawi się na opakowaniach całej gamy produktów Nestlé jak chociażby produkty roślinne marki Garden Gourmet, mleko o smaku czekoladowym Nesquik, pizza Buitoni, kawa Nescafé, produkty do gotowania Maggi i batony KitKat.

– Zamierzamy oferować konsumentom jedną z najzdrowszych propozycji w każdej kategorii produktów. Dzięki Nutri-Score będziemy lepiej analizować nasze postępy w tej dziedzinie. Jestem dumny, że Nestlé jest pierwszą firmą, która w Europie wprowadziła Nutri-Score na taką skalę. Jesteśmy przekonani, że to właściwy krok naprzód – powiedział Marco Settembri, CEO Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną.

– Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC), pochwala decyzję Nestlé o szerokim wprowadzeniu Nutri-Score. Badania przeprowadzone w kilku krajach rzeczywiście pokazują, że Nutri-Score jest obecnie najskuteczniejszym systemem pomagającym konsumentom w dokonywaniu zdrowszych wyborów. Dlatego uważamy go za ważne narzędzie przyczyniające się do rozwiązania kryzysu otyłości. Możemy jedynie zalecić innym firmom pójście za doskonałym przykładem Nestlé i umieszczenie oznakowania Nutri-Score na swoich produktach – powiedziała Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC powiedziała.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony