REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020

W pierwszym trymestrze tego roku Szwajcarzy odnotowują wzrost organiczny sprzedaży na poziomie 3,9 proc. Koncern podtrzymuje też wstępne całoroczne prognozy finansowe

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Jak informuje koncern Nestlé, wartość sprzedaży całkowitej w pierwszym kwartale wyniosła 20,9 mld franków szwajcarskich (CHF). Oznacza to wzrost organiczny w wysokości 3,9 proc. w tym za 3 proc. odpowiada wzrost wolumenu (real internal growth), a 0,9 proc. to rezultat wzrostu cen (pricing). Na rynkach rozwiniętych przychody firmy zwiększyły się o 2,5 proc., a na rynkach wschodzących aż o 5,6 proc. Te wyniki zdają się potwierdzać wcześniejsze prognozy, zgodnie z którymi w bieżącym roku firma ma osiągnąć wyniki sprzedażowe zbliżone do 2015 r., jednocześnie poprawiając marże oraz efektywność kapitałową.

Jak przewidywaliśmy, w pierwszym kwartale br. kontynuowane są pozytywne tendencje co do realnego wzrostu organicznego, przy nieco ostrożniejszej polityce cenowej. W większości naszych kategorii produktowych udało nam się powiększyć udziały w rynku. Najlepsze wyniki osiągnęliśmy w Europie, Azji Południowo-Wschodniej oraz w Afryce. Spośród działów naszego przedsiębiorstwa najlepiej sobie radzą Nescafé, Nespresso oraz produkty dla zwierząt. Rozwija się także sprzedaż żywności mrożonej w USA. Trendy z kilku ostatnich kwartałów potwierdzają celowość naszych inwestycji i pozwalają potwierdzić prognozy na cały rok – zapewnia Paul Bulcke, prezes zarządu Nestlé.


W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej (EMENA) sprzedaż wyniosła 4 mld CHF, co oznacza wzrost organiczny o 3,2 proc., przy wzroście wolumenu sprzedaży rzędu 3,1 proc. Na całym tym obszarze firma zwiększała udziały w rynku. Rosła sprzedaż większości kategorii, natomiast ceny pozostawały stabilne. Mimo deflacji, sprzedaż w Europie Zachodniej wykazała solidny wzrost, głównie w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Dobrze sobie radziły takie kategorie jak Nescafé, produkty dla zwierząt, mrożona pizza i lody. Natomiast w Europie Centralnej i Wschodniej największe, bo dwucyfrowe wzrosty odnotowano w Rosji. Spośród produktów, największe wzrosty sprzedaży na tym obszarze odnotowały Nescafé, wyroby czekoladowe i produkty dla zwierząt. Z kolei na obszarze Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej na biznes wpływ miała niestabilna sytuacja polityczna, choć np. w Turcji wzrosty również były dwucyfrowe.

Nestlé Waters

Sprzedaż wody wyniosła 1,8 mld CHF, co oznacza wzrost organiczny 5,3 proc. przy wzroście wolumenu o 5,8 proc. Dwucyfrowe wzrosty wygenerowały znane międzynarodowe marki premium Perrier i S.Pellegrino. Marka Nestlé Pure Life odnotowała dwucyfrowy wzrost na rynkach wschodzących. do ogólnego wzrostu przyczyniały się także marki lokalne.

Nestlé Nutrition

Nieźle sobie radziły także artykuły spożywcze dla dzieci, których sprzedaż wygenerowała 2,6 mld CHF przychodu, co daje 2,6 proc. wzrost organiczny przy 2,2 proc. wzroście wolumenu. Niski poziom cenowy w tej kategorii związany był głównie ze spadkiem cen surowca w produkcji nabiału.

Inne działy Nestlé

Sprzedaż w zakresie innych projektów biznesowych wyniosła 3,2 mld CHF, co oznacza wzrost organiczny na poziomie 5,2 proc., przy 4,5 proc. wzrostu wolumenu. Projekt Nestlé Professional odnotował wzrosty zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Nespresso dobrze się rozwijało we wszystkich regionach, umacniając swoją pozycję w Europie. Projekt Nestlé Health Science rósł głównie dzięki serii produktowej Consumer Care, natomiast do wzrostu projektu Nestlé Skin Health przyczyniły się głównie innowacje produktowe oraz ekspansja geograficzna.

(kk)

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony