REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Janusz Stroka, prezes zarządu Netto Polska

Janusz Stroka, prezes zarządu Netto Polska (Netto Polska)

Inwestycje w obszarze zielonych technologii, efektywności energetycznej i szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska stały się dla sektora handlu jednym z najważniejszych priorytetów. Na polskim rynku kolejne sieci ogłaszają swoje plany i cele, które są coraz bardziej ambitne. Jednym z operatorów, który stawia na zielone rozwiązania jest sieć duńskich dyskontów Netto, która zarządza w naszym kraju ok. 370 sklepów i trzy centra dystrybucyjne.

REKLAMA

- W Netto stawiamy na zrównoważony rozwój oraz staramy się wykorzystywać zielone technologie w różnych obszarach działalności firmy. Najbardziej istotne jest dla nas dbanie o środowisko i podejmowanie inicjatyw, które przekładają się bezpośrednio na ograniczenie emisji CO2. Dodatkowo staramy się aktywnie wdrażać podejście w celu oszczędzania energii elektrycznej oraz cieplnej, inwestując w rozwiązania charakteryzujące się mniejszym zużyciem, ale o porównywalnej wydajności – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

I dodaje: - W sklepach sieci Netto sukcesywnie wprowadzamy dostępne na rynku energooszczędne ekonomiczne źródła światła takie jak świetlówki nowej generacji oraz najefektywniejsze oprawy LED. Współpracujemy z producentem, który stale udoskonala swoje produkty i zwiększa efektywność oświetlenia. Dzięki temu wprowadzamy i instalujemy oprawy, które mają najlepszą jakość. W starszych obiektach prowadzimy systematyczną wymianę oświetlenia na LED, ponieważ zależy nam na tym, aby wszystkie obiekty miały nowe energooszczędne rozwiązania. Obecnie dwa centra logistyczne otrzymały już energooszczędne oświetlenie ledowe, natomiast trzecie czeka na swoją kolej. Planujemy w nim realizację w przyszłym roku.

Oprócz tego operator już od kilkunastu lat w każdym sklepie montuje instalację odzysku ciepła, dzięki której ogrzewa sklepy tym samym powietrzem, oszczędzając energię cieplną i elektryczną. - Jest to bardzo ekonomiczne działanie, które znajduje swoje odzwierciedlanie także w oszczędnościach w budżecie. Wszystkie podejmowane przez nas działania mają na celu zmniejszenie niekorzystnego wpływu CO2 na środowisko oraz zaoszczędzenie na energii elektrycznej i cieplnej – tłumaczy Janusz Stroka.

W ślad za wejściem w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w sprawie fluorowanych gazów cieplarnianych, sieć Netto rozpoczęła wymianę freonowych instalacji chłodniczych na instalacje z CO2.

- Kolejnym działaniem, które podjęliśmy, jest stopniowa rezygnacja z foliowych torebek na zakupy, które zanieczyszczają środowisko i stanowią jeden z najpoważniejszych problemów. Netto Dania w jednym ze swoich sklepów testuje bardzo nowatorskie rozwiązanie - za wydanie biodegradowalnej torby pobierana jest kaucja 50 ore, za oddanie torby do sklepu klient otrzymuje 1 koronę. W Polsce pracujemy nad wprowadzeniem toreb biodegradowalnych do sprzedaży – wskazuje szef Netto Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Eko klient 1 ponad rok temuocena: 100% 

    A może tak wprowadzicie przy kasach torby bawełniane? Nie ma ich gdzie dostać, czy to towar deficytowy w tym kraju?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony