REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Dyskont sieci Netto w CH Atut w Łodzi, ul. Popiełuszki

Dyskont sieci Netto w CH Atut w Łodzi, ul. Popiełuszki (fot. Konrad Kaszuba)

Zmiana wystroju dyskontów Netto spowodowała zmianę nawyków zakupowych konsumentów. Kupują więcej owoców i warzyw, a mniej napojów gazowanych i słodzonych. Widać to wyraźnie w danych sprzedażowych.

REKLAMA

Duńska sieć dyskontowa Netto, należąca do Salling Group, przeanalizowała wyniki sprzedażowe w 50 swoich placówkach, zmodernizowanych według nowego, bardziej „zielonego” konceptu. Jak się okazuje, zmiany wystroju marketów wpływają na zachowania konsumenckie. Po wprowadzeniu poszerzonego i bardziej przyjaznego działu owocowo-warzywnego sprzedaż w tych kategoriach znacząco wzrosła. Spadła sprzedaż niezdrowej żywności, odpowiedzialnej za nadwagę i otyłość.

Koszyk zakupowy w sklepach po rewitalizacji zmienił się odczuwalnie. Wzrosła sprzedaż nie tylko warzyw i owoców, ale także innych, zdrowszych alternatyw. Przykładowo, konsumenci kupują mniej słodyczy, ciastek i napojów gazowanych, a także innych produktów z dodatkiem cukru, chętniej sięgają za to po sałatki i zdrowe dania gotowe. Sprzedaż warzyw i owoców w zmodernizowanych placówkach skoczyła o ponad 10 proc. Ten trend jest spójny.

– Po prostu widzimy, że w sklepach po renowacji klienci robią inne zakupy. Przede wszystkim wzrosła sprzedaż warzyw i owoców. Nie jest naszą rolą, by pilnować nawyków żywieniowych naszych klientów, ale naszym zadaniem jest ułatwiać im kupowanie zdrowej żywności, jeśli takiej poszukują. Dane liczbowe pokazują bardzo jasno, że nasi klienci bardzo dobrze przyjęli zaproponowane im zmiany – zapewnia Michael Løve, dyrektor Netto.

W nowym formacie warzywa i owoce są bardziej dostępne, wprowadzono też kilka innowacji produktowych, takich jak gotowe do spożycia sałatki, siekane warzywa, gotowe do spożycia potrawy mleczno-warzywne (porridge) i soki. Zmiany w organizacji sklepów przenoszą się też na inne kategorie, np. udział ryb w sprzedaży ogółem wzrósł o 0,5 pp., spadła za to sprzedaż napojów gazowanych – ich udział w łącznej sprzedaży spadł o 1,5 pp. Sprzedaż ciastek i słodyczy także zmniejszyła swój udział w łącznej sprzedaży o 0,5 pp.

Na przestrzeni 2019 r. sieć Netto zmodernizowała ok. 80 placówek. W ciągu pięciu lat modernizacji podlegnie ok. 500 marketów, w tym wszystkie sklepy w Danii. Zmiany będą postępować także w Polsce i Niemczech, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej.

Od 2017 r. ponad połowa Duńczyków cierpi na nadwagę lub otyłość, co według tamtejszej agencji ds. żywienia spowodowane jest w znacznym stopniu przez nadmierne spożycie cukru w napojach bezalkoholowych, słodyczach i ciastkach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony