REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)

(fot. pixabay.com)

Badanie przeprowadzone przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych” potwierdza, że kiełbasa jest ulubioną przekąską na grill. Wskazuje ją aż 80% konsumentów.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

W przypadku produktów mięsnych na grill nadal dominują zakupy dokonywane na wagę. Choć kategoria kiełbas, o różnych smakach, długościach i farszach, stanowi w sezonie fundament sprzedaży, nie należy ograniczać się tylko do niej.

Trafić w gusta

Oprócz kiełbasy w segmencie produktów przetworzonych sporym uznaniem cieszą się też szaszłyki i kaszanka. Co trzeci z ankietowanych przez Skilltelligence przyznaje, że na ruszt chętnie wrzuca burgery, a 12% respondentów grilluje kabanosy. – Na grillu Polacy pieką przeważnie dania mięsne. Co prawda konsumenci kupują kiełbasy cienkie chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym nabywają ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Można tutaj mówić o około dwudziestoprocentowym wzroście – mówi Beata Mroziuk, dyrektor marketingu Zakładów Mięsnych Silesia. – Podobnie jest z kaszanką. W okresie od maja do września Polacy kupują miesięcznie o około 30% więcej kaszanki niż średnia miesięczna w całym roku – dodaje. Warto wspomnieć, że zmienia się też wielkość jednorazowych zakupów w sklepie, bo wiadomo, że na grill kupujemy zawsze więcej produktów niż na kolację czy śniadanie. Spada tym samym popularność innych wędlin.

Spragnieni nowości

Dla rynku każdy sezon grillowy oznacza innowacje produktowe. Producenci odpowiadają nimi na aktualne oczekiwania sieci, właścicieli sklepów i hurtowni. – Każdy szuka sposobu na przyciągnięcie klientów do swojej placówki. Co sezon na rynku pojawiają się zatem jakieś nowe produkty, innowacyjne pod względem formy czy wyszukanych dodatków, ale przede wszystkim nowe smaki – wyjaśnia Beata Mroziuk. Wskazuje, że Polacy lubią wyraźne smaki, mogą być pikantne czy z dodatkiem ziół. – Ze wszystkich wariantów konsumenci najczęściej wybierają ten z serem. Dlatego w tym roku poszerzyliśmy ofertę „Rodem z piekła” o kolejną kiełbasę, ale tym razem z serem pleśniowym – komentuje nasza rozmówczyni.

Jedyną stałą jest zmiana

Wiceprezes firmy Dobrowolscy Grzegorz Zych potwierdza, że segment produktów grillowych podlega stałym zmianom. – Konsumenci poszukują nowych inspiracji smakowych, form produktów i dodatkowych korzyści związanych z ich zakupem. W rezultacie powstają produkty adresowane bezpośrednio do kobiet, dzieci, osób na diecie lub wielbicieli wyrazistych smaków – tłumaczy ekspert. – Dla najmłodszych konsumentów mamy w stałej ofercie delikatne kiełbaski cienkie, np. z piersią kurczaka, które dzieci bardzo lubią. Mając na uwadze fakt, że czynnikiem, który decyduje o zakupie produktu na grill, jest również jego opakowanie i wielkość, proponujemy atrakcyjne rozwiązania do tzw. jednorazowego zakupu – akcentuje. Jego firma co roku przygotowuje nowe smaki kiełbas, kaszanek i krupnioków. W tym sezonie poszerza ofertę o nowości w ramach nowej marki Bracia Dobrowolscy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony