REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Wódki smakowe w opakowaniach o wielkości do 200 ml są coraz częściej kupowane

Wódki smakowe w opakowaniach o wielkości do 200 ml są coraz częściej kupowane (archiwum WH)

Witold Włodarczyk, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, na łamach Rzeczpospolitej ubolewa nad tym, że wyroby spirytusowe nie podlegają takiej samej stawce akcyzy jak piwo.

REKLAMA

- Nie oczekujemy preferencji, oczekujemy tylko takiego samego traktowania – mówi Włodarczyk i tłumaczy, że w żadnym innym kraju nie można kupić piwa tak tanio, jak w Polsce. Co więcej, często piwo o większej zawartości alkoholu jest tańsze, niż to o dużej. Włodarczyk tłumaczy, że zarówno piwo, jak i modne ostatnio kolorowe alkohole smakowe, zawierają tę samą substancję chemiczną i ich reklamowanie czy dystrybucja powinny być objęte tymi samymi przepisami.

Zaznacza, że branża tylko z tytułu samej akcyzy odprowadza rocznie do budżetu 7,5 mld złotych, a zyski firm pozostają na minimalnym poziomie. – Dziś wielu producentów w Polsce mówi, że wódki czystej w dużym formacie w ogóle się nie opłaca produkować. Ona musi być w ofercie, natomiast zysków z tego nie ma – podaje przykład trudności, z którymi jego zdaniem mierzą się producenci z branży alkoholowej.

Akcyza na mocniejsze alkohole naliczana jest od zawartości alkoholu. W przypadku piwa liczy się zawartość ekstraktu, a nie alkoholu.Według Włodarczyka opodatkowanie 1 g alkoholu w butelce wódki jest 2,7 razy wyższe niż w piwie.

Włodarczyk zaprzecza też, że tzw. małpki, czyli wódki, często smakowe, sprzedawane w małych butelkach, najchętniej kupowane są rano i że przyczyniają się do rozpijania społeczeństwa. Jego zdaniem sprzedawane są głównie w godzinach 16-18, w piątki i soboty a i tak stanowią tylko niewielki procent rynku w porównaniu z ilością sprzedawanego piwa. Według jego słów dziennie sprzedawanych jest 1,4 mln małpek.

O polskiej branży alkoholowej więcej można się będzie dowiedzieć 19 września, na Kongresie Alkohole i Napoje. Zapraszamy!

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Obserwator 1 4 miesiące temu

    Ze względu na wysokie koszty finansowe /zabezpieczenia akcyzowe, koncesje/ już od dawna nie opłaca się produkować wódek ekonomicznych. Segment "głównego nurtu" jest silnie konkurencyjny i opanowany przez koncerny lub dużych producentów. Jedynym obszarem realnych możliwości odniesienia sukcesu jest segment premium, a ściślej mówiąc alkohole wytwarzane w małych partiach, metodami rzemieślniczymi. Kluczem pozostają - poza innowacyjnością produktową - koszty dostępu do rynku /pozyskanie klientów, dystrybucja/. Z tego powodu, nieliczna grupa rodzimych firm, które dysponując niewielkimi możliwościami finansowymi nie może się aktywnie rozwijać. O eksporcie nawet nie ma co marzyć... Równanie stawek podatku akcyzowego między poszczególnymi grupami napojów alkoholowych nie jest panaceum na kłopoty rozwojowe całej branży.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony