REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Alejka innowacji na branżowych targach producentów słodyczy i przekąsek ISM w Kolonii.

Alejka innowacji na branżowych targach producentów słodyczy i przekąsek ISM w Kolonii. (Fot. ISM)

Choć rynek słodyczy pozostaje pod silnym wpływem trendu prozdrowotnego, to kategoria nie odchodzi od "przyjemnościowego" charakteru. Jakie inne tendencje i mody wyznaczają kierunek rozwoju tej branży? 

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Przyjemność rozumiana nie tylko jako dostarczanie bogatych doznań smakowych, ale także element celebracji życia w duchu wellbeing, jest jednym z najważniejszych współczesnych trendów konsumenckich. Odczuwalną przyjemność zapewniają min.: starannie wyselekcjonowane dodatki (zarówno, te bardziej tradycyjne jak orzechy, jak i te oceniane jako eksperymentalne – np. warzywne tj. jarmuż czy burak), zróżnicowana tekstura czekoladowych słodyczy (np. poprzez połączenie chrupiącego herbatnika, kremowego nadzienia i kruchej czekolady lub zatopienie we wnętrzu czekolady żelek, draży i strzelającego cukru) oraz zabawa kolorem (np. zróżnicowanie intensywności zabarwienia tabliczek w zależności od zawartości kakao).

Premiumizacja przejawiająca się przede wszystkim w rosnących oczekiwaniach konsumentów wobec produktów i skłaniania się do takich, które postrzegają jako premium. Głównym kryterium wyznaczającym charakter premium produktu powinna zawsze być jego wartość dodana dla użytkownika. W przypadku słodyczy czekoladowych, traktowanych jako wyjątkowe produkty do dostarczania sobie przyjemności, trend premiumizacji ma szczególne znaczenie. Proces premiumizacji powinien przebiegać zarówno w obszarze rozwoju produktu – jego jakości oraz opakowania, jak również obejmować działania marketingowe. 

Gifting czyli czekolada jako prezent. Wyroby czekoladowe są postrzegane jako coś więcej niż jedzenie – nie tylko dostarczają bogate doznania smakowe i chwilę indywidualnej przyjemności, mogą również być upominkiem i wyrazem uczuć do bliskiej osoby. Podarunkowy charakter czekoladowych produktów tworzą elementy takie jak opakowanie (np. w formie metalowej puszki), kształt słodyczy, wyjątkowa kompozycja dodatków i smaków oraz niebanalne dekoracje wykonywane ręcznie lub maszynowo. 

Health&wellness czyli trend prozdrowotny zgodnie z którym konsumenci skłaniają się ku zdrowszym wyborom żywieniowym. Poszukują zdrowszych wyrobów, również jeżeli chodzi o słodycze. To właśnie w tym trendzie, producenci upatrują przyczyny wzrostu popularności czekolady gorzkiej. 

On the go, czyli dostępność produktów łatwych i wygodnych w konsumpcji niezależnie od miejsca i czasu. Produkty z segmentu convenience powstają jako odpowiedź na zmieniające się nawyki życiowe i żywieniowe konsumentów. Umileniem trybu życia „w biegu” mogą być słodycze w wygodnych, kieszonkowych formatach, o zmniejszonych pojedynczych porcjach „na raz”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony