REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Udział przedstawicieli handlu w ogólnej liczbie zatrudnionych w polskiej gospodarce przekracza 15 proc. Branża wciąż generuje popyt na pracowników, z których część „wypożyczana” jest przez agencje w charakterze tymczasowym. Są tacy, którzy z sektorem FMCG wiążą się na dłużej.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Plany rekrutacyjne firm na polskim rynku są optymistyczne. Według firmy Hays Response, ponad 90 proc. z nich zamierza zwiększyć zatrudnienie, koncentrując się na pozyskaniu pracowników stałych. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się jednocześnie na zatrudnienie pracowników czasowych.

Chcą zatrudniać

– W tegorocznym badaniu płacowym Hays Poland aż 28 proc. firm zadeklarowało zaplanowane rekrutacje zarówno do pracy stałej, jak i czasowej. Pracodawcy podkreślają, że ta druga gwarantuje elastyczność oraz realizację bieżących zadań, przy jednoczesnej kontroli poziomu zatrudnienia. Pracownicy czasowi mogą być wsparciem podczas okresowego wzrostu popytu na produkty firmy, zastąpić osoby przebywające na długotrwałych zwolnieniach oraz wnieść do firmy potrzebne kompetencje. Coraz częściej stają się też odpowiedzią na trudności związane ze znalezieniem odpowiednich kandydatów do pracy stałej – wyjaśnia Grzegorz Opala, menager w firmie Hays Response. Z opublikowanego na początku czerwca kwartalnego raportu Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia wynika z kolei, że pracodawcy w Polsce przejawiają ostrożne nastawienie co do planów rekrutacyjnych na najbliższy czas. 14 proc. przewiduje zwiększenie całkowitego zatrudnienia, 5 proc. zamierza redukować etaty, a 74 proc. nie planuje zmian personalnych w III kwartale br.

Rynek pracownika

Zdaniem Grzegorza Opali, utrzymujący się rynek kandydata i niska stopa bezrobocia sprawiają, iż pozyskanie nowych kandydatów do pracy tymczasowej w branży FMCG staje się coraz większym wyzwaniem. Aby uatrakcyjnić oferty, firmy oferują prywatne ubezpieczenie zdrowotne i inne benefity. Marek Strojkowski, business development manager w spółce Manpower zwraca z kolei uwagę, że firmy z sektora FMCG są bardzo dobrym miejscem pracy dla młodej, niedoświadczonej osoby. – Na początku kładą nacisk na umiejętności miękkie kandydatów. Każdy, który poradził sobie na tak trudnym rynku, da sobie również radę z innymi produktami. Doświadczenie zdobyte w tej branży może więc procentować w dalszej karierze zawodowej – przekonuje Marek Strojkowski. Wskazuje przy tym, że rynek pracy w handlu kieruje się sezonowością, choć coraz mniej zauważalną. – Początek wakacji zaowocował już dużym optymizmem, spowodowanym napływem wielu ofert sezonowych. Utrzymania tego trendu możemy się spodziewać jesienią, co będzie spowodowane „tradycyjnym” wzrostem zapotrzebowania na pracowników tymczasowych w zakładach produkcyjnych oraz centrach dystrybucyjnych – stwierdza ekspert z Manpower.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"