REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

11 kwietnia 2018, 09:44

wiadomoscihandlowe.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Nowe przepisy dają zleceniodawcy badania możliwość audytowania każdego jego etapu pod kątem przestrzegania procedur

Nowe przepisy dają zleceniodawcy badania możliwość audytowania każdego jego etapu pod kątem przestrzegania procedur (fot. Pixabay/CC0)

Strona 2 z 2
REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Co więcej: każdorazowo wymogiem będzie potwierdzenie zakupu legalnej bazy danych. Żaden handlowiec (przedstawiciel firmy badawczej) nie będzie już mógł powiedzieć: „pracujemy na własnych bazach”, „mamy znakomicie skatalogowanych klientów waszej konkurencji” itd.

Będzie drożej, ale bezpiecznie

Profesjonalizacja rynku badawczego będzie się zapewne wiązać ze wzrostem kosztów, co może utrudnić dostęp do tego rodzaju usług niektórym marketingowcom. Jednak, z drugiej strony, wprowadzenie RODO daje nadzieję na oczyszczenie branży z nieuczciwych zachowań. W efekcie, dla klientów agencji badawczych zmiany będą korzystne, gdyż dadzą im pewność, że dobrze wybrali. Należy bowiem pamiętać, że kary z tytułu nieprzestrzegania przepisów RODO obciążają zarówno dany podmiot badawczy, jak i jego klienta, który świadomie zleca realizację projektu, wiedząc, że nie będzie on prowadzony według odpowiednich standardów.

Jak zatem odróżnić firmę stosującą odpowiednie standardy od takich, które tylko o nich mówią? Jedynym potwierdzeniem legalności i bezpieczeństwa realizowanych badań marketingowych przez daną firmę jest posiadanie przez nią certyfikatu PKJBI, ISO 27001 (lub innego równoważnego). Potwierdza on, że dany podmiot wdrożył i stosuje system zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Autor: Bartłomiej Marcin Kazubski, prezes Grupy Badawczej DSC, członek PTBRiO

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 33

  • 32
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jarek_z_drugiej_strony_ulicy 2 miesiąc temuocena: 15% 

    Stek bzdur, półprawd, niedopowiedzeń i zwykłych klamstw, pokazujących, że autor trochę sobie poczytał, coś tam usłyszał, ale miesza różne kwestie bez ładu i składu. RODO w zerowy sposób wpłynie na branżę badawczą, bo kwestia legalności bazy leży po stronie administratora danych, a firma badawcza niekoniecznie nim musi być.

    oceń komentarz
  • ~TomekDOMEK 1 miesiąc temuocena: 82% 

    Fajny artykuł i mówi całą prawdę.

    oceń komentarz
do góry strony
"