21 lutego 2019
Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS sprzedaż detaliczna w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zwiększyła się w styczniu w cenach bieżących o 6,6...
Sieć Żabka już od wielu lat oferuje gorącą kawę, przekąski na zimno i na gorąco, od hot-dogów, przez zapiekanki po pizzę. Teraz firma wchodzi na kolejny etap...
20 lutego 2019
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
HANDEL I DYSTRYBUCJA
11 kwietnia 2018, 09:44
wiadomoscihandlowe.pl
Nowe przepisy dają zleceniodawcy badania możliwość audytowania każdego jego etapu pod kątem przestrzegania procedur (fot. Pixabay/CC0)
Co więcej: każdorazowo wymogiem będzie potwierdzenie zakupu legalnej bazy danych. Żaden handlowiec (przedstawiciel firmy badawczej) nie będzie już mógł powiedzieć: „pracujemy na własnych bazach”, „mamy znakomicie skatalogowanych klientów waszej konkurencji” itd.
Będzie drożej, ale bezpiecznie
Profesjonalizacja rynku badawczego będzie się zapewne wiązać ze wzrostem kosztów, co może utrudnić dostęp do tego rodzaju usług niektórym marketingowcom. Jednak, z drugiej strony, wprowadzenie RODO daje nadzieję na oczyszczenie branży z nieuczciwych zachowań. W efekcie, dla klientów agencji badawczych zmiany będą korzystne, gdyż dadzą im pewność, że dobrze wybrali. Należy bowiem pamiętać, że kary z tytułu nieprzestrzegania przepisów RODO obciążają zarówno dany podmiot badawczy, jak i jego klienta, który świadomie zleca realizację projektu, wiedząc, że nie będzie on prowadzony według odpowiednich standardów.
Jak zatem odróżnić firmę stosującą odpowiednie standardy od takich, które tylko o nich mówią? Jedynym potwierdzeniem legalności i bezpieczeństwa realizowanych badań marketingowych przez daną firmę jest posiadanie przez nią certyfikatu PKJBI, ISO 27001 (lub innego równoważnego). Potwierdza on, że dany podmiot wdrożył i stosuje system zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Autor: Bartłomiej Marcin Kazubski, prezes Grupy Badawczej DSC, członek PTBRiO
Ponad pół roku od rozpoczęcia stosowania RODO, czyli Ogólnego Rozporządzenia o
Sklep internetowy Morele.net został zaatakowany – doszło do nieuprawnionego dostępu do
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Stek bzdur, półprawd, niedopowiedzeń i zwykłych klamstw, pokazujących, że autor trochę sobie poczytał, coś tam usłyszał, ale miesza różne kwestie bez ładu i składu. RODO w zerowy sposób wpłynie na branżę badawczą, bo kwestia legalności bazy leży po stronie administratora danych, a firma badawcza niekoniecznie nim musi być.
Fajny artykuł i mówi całą prawdę.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.