REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
Małgorzata Cichecka, sales effectiveness director w firmie Nielsen.

Małgorzata Cichecka, sales effectiveness director w firmie Nielsen. (fot. WH)

Aktualnie nastroje konsumenckie są bardzo pozytywne. Globalny wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce w ostatnim czasie przekroczył „magiczny” próg 100 punktów. To oznacza, że konsumenci przeszli ze strefy, w obrębie której deklarowali, że żyje im się „nie za dobrze”, do strefy „dobrze” – wskazuje Małgorzata Cichecka, sales effectiveness director w firmie Nielsen.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Co poprawa nastrojów oznacza dla rynku? – Konsumenci pozytywnie oceniają perspektywy sytuacji na rynku pracy. Są skłonni wydawać więcej. Uważają, że teraz jest dobry czas na zakupy – tłumaczyła Małgorzata Cichecka w trakcie debaty „Polska rodzina na zakupach. Rodziny w centrum zainteresowania sieci handlowych i firm FMCG”, która odbyła się podczas Kongresu Rynku FMCG 2018.

Ekspertka podkreśliła, że polski shopper jest mocno nastawiony na promocje, których aktywnie poszukuje. W przypadku osób, które założyły rodzinę, ta tendencja jeszcze się potęguje. – Wynika to przede wszystkim z tego, że mimo wyższego budżetu, budżet rozporządzalny na jedną osobę w gospodarstwie domowym jest mniejszy, niż w przypadku osób pracujących tylko na własny rachunek. Dlatego to właśnie ta grupa lepiej zna ceny produktów, które regularnie kupuje – powiedziała Cichecka.

Zapytana o strukturę rodzin w Polsce, wyjaśniła, że według opracowań Głównego Urzędu Statystycznego, ponad 50 proc. stanowią rodziny z jednym dzieckiem, zaś jedna trzecia to rodziny z dwójką dzieci. Niewiele ponad 11 proc. to rodziny z trójką lub większą ilością dzieci. - Są to dane ze Spisu Powszechnego z 2011 roku, więc na pewno nieco się już od tego czasu zmieniło – zaznaczyła przedstawicielka Nielsena.

- Według GUS rodzina to gospodarstwa domowe z dziećmi do 24 roku życia będącymi na utrzymaniu rodziców. Natomiast z naszych badań wynika, że najwięcej różnic w zwyczajach zakupowych można zaobserwować wśród rodzin z dziećmi do 15 roku życia – dodała.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony