REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 2 z 2
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Mocny wzrost odniosła również kategoria piwa (7,6 proc.) i produktów dla zwierząt (8,5 proc.). - To może i będzie oznaczać dalszą modyfikację oferty asortymentowej i cenowej tak aby móc jak najlepiej zabezpieczyć przyszłe potrzeby konsumenta szukającego miejsca w którym zrobi zakupy podczas gdy okoliczne hipermarkety, supermarkety i dyskonty są zamknięte - mówi dyrektor zarządzająca Nielsena.

Nowe oblicze handlu

Pomimo zapowiedzi ustawodawcy, wprowadzenie zakazu handlu w niedziele najbardziej pomogły dyskontom. Jeśli chodzi o udziały rynkowe w sprzedaży żywności, udziały dyskontów wzrosły w lipcu z 32,4 proc. do 33,2 proc. Doszło do zmiany jeśli chodzi o drugie miejsce - supermarkety (spadek udziałów z 15,8 proc. do 15,2 proc.) zastąpiły średnie sklepy spożywcze (wzrost z 15,6 proc. do 16,5 proc.). Większe udziały rynkowe niż przed rokiem miały także stacje benzynowe (z 1,7 do 2,1 proc. udziałów rynkowych). Nieco mocniejszą pozycję mają sklepy winno-cukierniczych (z 2,8 do 2,9 proc.).

Największy spadek udziałów w lipcu br. odnotowały małe sklepy - z 10,5 do 9,8 proc. Hipermarkety stanowią 9,4 proc. rynku (było 9,9 proc.). Duże sklepy spożywcze to 10,8 proc. (wcześniej - 11 proc.).

- Nadal dynamiczny trend wzrostowy sprzedaży obserwujemy dla stacji benzynowych. Możemy wnioskować, że są one zdecydowanym „wygranym” wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Z cała pewnością przyczynia się do tego postrzeganie stacji benzynowych przez kupujących, którzy traktują ten kanał jako alternatywny kanał zakupowy a nie tylko miejsce tankowania pojazdów. Na stacjach nadal prym wiedzie sprzedaż kategorii papierosów, alkoholu czy kategorii typowo "impulsowych", ale potencjał do rozwoju tego kanału jest widoczny szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę ograniczony asortyment na stacjach - tłumaczy Małgorzata Cichecka, sales effectiveness director w Nielsen.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony