REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Dyskont Lidl w Warszawie

Dyskont Lidl w Warszawie (materiały własne)

Wstępne dane o sprzedaży w 2019 r. ujawniają dość sensacyjną informację. Niemiecka sieć Aldi po raz pierwszy w historii wyprzedziła pod względem sprzedaży zarówno Tesco, jak i Carrefoura. Dyskonter w ubiegłym roku ustąpił pola tylko Grupie Schwarz, właścicielowi sieci Lidl i Kaufland – informuje LZ Retailytics.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Według zestawienia European Grocery Retail Ranking, sporządzonego na podstawie wstępnych danych o sprzedaży w 2019 r. przez firmę analityczną LZ Retailytics, największym graczem na europejskim rynku detalu spożywczego była Grupa Schwarz z sieciami Lidl i Kaufland. Co istotne, już sama sprzedaż sieci Lidl z powodzeniem wystarczyłaby do zajęcia pierwszego miejsca w zestawieniu. Drugie miejsce zajął w ubiegłym roku Aldi – dyskonterowi udało się w końcu przewyższyć zarówno Carrefoura, jak i Tesco. Kolejne miejsca zajęły sieci niemieckie – Rewe Group i Edeka.

Portal LZRetailytics zwraca uwagę, że spośród czołowej szóstki największych detalistów spożywczych Europy aż cztery sieci – wszystkie niemieckie – odnotowały znaczące przychody w kanale dyskontowym. Tylko francuski Carrefour i brytyjskie Tesco nie prowadzą dyskontów w wartej odnotowania skali. A zatem dyskonty i sieci niemieckie górą.

Europejski detal spożywczy będzie się nadal konsolidował. Gracze z czołowej 30. w 2022 r. osiągną 61 proc. udziałów w rynku, wobec 59 proc. w 2016 r. Najwięcej zyskiwać będą dyskonty, których potencjał wzrostu jest niemal nieograniczony. Nawet na najbardziej nasyconych rynkach ten format wciąż ma miejsce na ekspansję.

Analitycy zwracają jednak uwagę na ważną prawidłowość – istotna część wzrostu sprzedaży w kanale dyskontowym wynika z ewolucji samego konceptu, który staje się coraz bardziej mainstreamowy i adaptuje ofertę na potrzeby większej grupy klientów. Oznacza to nie tylko poszerzenie regularnej oferty, ale także wprowadzanie coraz bardziej wyszukanych produktów, z których część można nawet określić niszowymi. Cena ciągle jest magnesem, przyciągającym klientów do dyskontów, ale coraz większą rolę odgrywa unikalność i jakość produktów.

Źródło: LZ Retailytics, Smaller Stores, Bigger Opportunities?, 2020

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Danka 3 5 miesięcy temu

    Na miejscu dostawców i innych firm współpracujących z Tesco zakonczylabym współpracę już dziś póki można odzyskać zaległe pieniądze. Żeby nie było jak z siecią Piotr i Paweł gdzie wierzyciele mogą zgodnie z prawem liczyć na odzyskanie 10% pieniędzy. Jak mają z tym problem mogą się zgodnie z prawem powiesić.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~erazm 2 5 miesięcy temuocena: 20% 

    Niemcy - obecnie 83,5 mln mieszkancow., niemal jedna piata populacji calej Unii Europejskiej - sila wlasnej konsumpcji detalicznej zawsze znajda sie na czele tak gubiansko ociosanego zestawiena. Porownanie zacznie miec wartosc , gdy zestawimy je dwojako - rynek wlasny ORAZ rynki "podbite" i tu znowu dwojako: w ramach Unii Europejskiej oraz poza Unia. Wowczas olaze sie kto jest najbardziej ekspansyny w handlu europejskim i swiatowym poza wlasnym terytorium.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Hedonista 1 5 miesięcy temuocena: 57% 

    Tylko dlaczego rewelacyjny Aldi tak słabo rozwija się w Polsce? W 10 lat 133sklepy i to nie na całym terytorium.. tak silna i dobra marka mogła by zgnieść żenującą biedronkę a z tyloma otwarciami jakie robi tylko traci pozycje. Totalnie niezrozumiała polityka

    oceń komentarz
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony