5 grudnia 2019
Żabka Polska otworzyła swój najmniejszy sklep w Polsce. Placówka o powierzchni blisko 16 mkw., zlokalizowana jest w poznańskim biurowcu Bałtyk, przy jednym z...
Według Agencji ds. Bezpieczeństwa Żywności w Sofii, co najmniej 100 ton zakażonego salmonellą mięsa z drobiu pochodzącego z Polski trafiło na bułgarski rynek - informuje...
Według tegorocznej edycji raportu Uber Eats FoodCast za tym przysmakiem kuchni meksykańskiej, uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma. W badaniu przeanalizowano...
4 grudnia 2019
3 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
2 grudnia 2019
Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży Bio warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl Polska, która...
28 listopada 2019
27 listopada 2019
Rządowe dopłaty napędzą sprzedaż aut elektrycznych. Chce z nich skorzystać nawet połowa polskich firm.
Minister zdrowia Łukasz Szumowski zapowiedział, że chce jak najszybciej wprowadzić tzw. podatek cukrowy - podaje politykazdrowotna.com.
HANDEL I DYSTRYBUCJA
ZARZĄDZANIE SKLEPEM
Tylko u nas
11 marca 2019, 11:57
Hubert Wójcik
Rośnie świadomość ekologiczna detalistów. Sprawdź, ile kosztuje utylizacja odpadów oraz jakie są możliwości pozbycia się nadwyżki niesprzedanej żywności.
(fot. materiały prasowe, Lidl UK)
Nie ma sklepu, któremu udaje się wszystko sprzedać – zawsze zostaje część towaru, który się przeterminował, został uszkodzony czy po prostu zapas był za duży. Wtedy trzeba to wyrzucić. Ale gdzie? Przeterminowanej kiełbasy czy udek nie powinno się wyrzucać do pojemników na odpady komunalne, tyko przekazać specjalistycznej firmie, która zajmuje się odbiorem tego rodzaju żywności. Detalista, nawet ten najmniejszy, powinien mieć podpisaną umowę, w ramach której firma będzie cyklicznie odbierała od niego odpady, a później je z korzyścią dla środowiska zagospodaruje.
Ceny na rynku firm odbierających odpady są dość zróżnicowane. Odbiór pojedynczego, 120-litrowego pojemnika może kosztować od 60 zł do ponad 100 zł. Nie ma znaczenia, ile jest w nim odpadów – za 10 kg zapłacimy tyle samo, co za 100 kg. Ostateczna cena zależy od częstotliwości, liczby pojemników i odległości, przy czym najistotniejszy jest ten ostatni czynnik, ponieważ transport jest największym kosztem w tej usłudze. Jednak przy wyborze firmy nie zawsze warto sugerować się odległością do najbliższego oddziału firmy – może się bowiem okazać, że koło naszego sklepu przebiega trasa przedsiębiorstwa obsługującego hipermarket i mogą nas obsługiwać „po drodze”.
Znacznie lepszą wskazówką dla detalisty jest obserwacja, z której firmy korzystają sklepy działające po sąsiedzku. Pamiętajmy jednak, że nie wszystko trzeba od razu wyrzucać – produkty nadające się do sprzedaży, których ze względów handlowych (krótki termin, uszkodzone opakowanie itp.) nie jesteśmy w stanie sprzedać (nawet pomimo przeceny), możemy jeszcze próbować nieodpłatnie przekazać instytucjom pożytku publicznego. Ale wtedy należy mieć pewność, że te produkty nadal nadają się do spożycia przez ludzi.
Trochę biurowej roboty
Jeżeli produkty są już po dacie przydatności do spożycia albo z innych powodów (np. przerwany cykl chłodniczy) nie nadają się do spożycia, wówczas stają się odpadami, które możemy podzielić na dwie podstawowe grupy. Mowa tu o odpadach pochodzenia roślinnego (np. owoce, warzywa) oraz odzwierzęcego (nie tylko mięso, ale także jajka, mleko).
Dokumentem, który świadczy o tym, że detalista pozbył się odpadów zgodnie z prawem, przekazując je odpowiedniej firmie, jest karta przekazania odpadów. Składa się ona z kilkunastu rubryk, w tym m.in. adresu przekazującego odpady, nazwy firmy odbierającej, nazwy firmy, która je przejmuje (nie musi być to ten sam podmiot). Ten dokument najczęściej wypełnia firma odbierająca odpady, ale – co istotne – odpowiedzialność za prawidłowe wypełnienie karty przekazania odpadów spoczywa także na właścicielu sklepu (w praktyce on tylko sprawdza treść już wystawionej karty i składa swój podpis oraz pieczęć w odpowiedniej rubryce).
Francuzi chcą zakazać dużym sieciom handlowym i producentom wyrzucania niesprzedanych
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
SĄ TEŻ SIECI HANDLOWE - SUPER I HIPERMARKETY ABY NIE ODDAWAĆ TOWARU DO UTYLIZACJI TO PRZED UPŁYNIĘCIEM TERMINU WAŻNOŚCI DO SPOŻYCIA DANEGO TOWARU "WOLĄ" GO PRZECENIĆ OD 25-80% (SPRZEDAŻ TOWARU PO KOSZTACH ALBO PONIŻEJ KOSZTÓW ZAKUPU) ABY TYLKO TRAFIŁ DO KONSUMENTA A NIE DO UTYLIZACJI ZA KTÓRĄ MUSI JESZCZE ZAPŁACIĆ FIRMA.
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
zdjęć: 8
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.