REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 24.11.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

23 października 2019, 11:52

Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż marek premium

Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż marek premium (Pixabay.com)

Grupa Żywiec opublikowała wyniki finansowe po III kwartale 2019 r. Wzrosły przychody ze sprzedaży, ale na zysk netto negatywnie wpłynął spadek popytu na marki ekonomiczne oraz wzrost kosztów produkcji, wynagrodzeń i opakowań.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Żywiec osiągnęły poziom ponad 1,07 mld zł podczas gdy w takim samym okresie 2018 roku wyniosły 958 mln zł. Nieco spadł zysk netto Grupy. W analizowanym okresie wyniósł on 109 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie 2018 r. spółka zanotowała zysk netto w wysokości 116 mln zł.

Na wysokość zysku negatywnie wpłynął spadek sprzedaży w segmencie marek ekonomicznych, a także wzrost kosztów produkcji, opakowań i wynagrodzeń. Jednorazowo na wynik Spółki wpłynęły także koszty akwizycji Browaru Namysłów – podała spółka w komunikacie.

 Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec powiedział, że spółka odczuwa presję wzrostu kosztów działalności związanych z inflacją kosztów produkcji, wynagrodzeń ale także rosnącego zróżnicowania portfolio produktów. – Równolegle do realizacji planów komercyjnych wdrażamy działania zwiększające efektywność – dodał.
Producent piwa jest zadowolony ze zwiększenia sprzedaży i przychodów w najszybciej rosnącym segmencie marek premium. – Bardzo dobre wyniki marki Namysłów i efekty synergii potwierdzają, że Browar Namysłów doskonale uzupełnia ofertę Grupy Żywiec i wspiera jej rozwój w kierunku w którym idą trendy konsumenckie – powiedział Francois-Xavier Mahot.

Mimo trudniejszej niż w 2018 roku sytuacji rynkowej nasza strategia budowania wartości konsekwentnie przynosi rezultaty i będziemy ją kontynuować – podkreślił prezes Grupy Żywiec. 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony