REKLAMADan Cake - Baner Główny (lipiec-sierpień 2018)

Grupa Kapitałowa North Coast zakończyła 2017 rok przychodami na poziomie ponad 188,1 mln zł, w porównaniu z 168,7 mln zł rok wcześniej. Poprawę wyników widać jednak najlepiej w przypadku zysku netto, który podskoczył do 3,8 mln zł, gdy rok wcześniej firma zanotowała stratę na poziomie 1,9 mln zł.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

(North Coast)

Jak podkreśla Luigi Del Monaco, prezes zarządu North Coast S.A. ubiegły rok dla prowadzonej przez niego spółki był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sprzedaży, zarówno w kanale detalicznym jak i HoReCa.

„Rozwijaliśmy sprzedaż do Klientów, z którymi współpracujemy już od lat, a także rozpoczynaliśmy współpracę z nowymi. Konsekwentnie modyfikowaliśmy nasz asortyment, otwierając się na nowe produkty, szczególnie w kategorii serów. Wdrożyliśmy nowoczesne narzędzia informatyczne na naszej platformie w Gliwicach, dzięki którym poprawiamy efektywność logistyki. Działania te skutkują istotną poprawą rentowności działalności spółki”- wylicza szef North Coast.

Spółka zależna North Coast, czyli Latteria Tinis koncentrowała się w 2017 r. na poprawie efektywności produkcji, lepszym wykorzystaniu serwatki i – jak zapewnia szef firmy - na tych polach wyniki zostały poprawione.

„Jednocześnie – jak wskazuje Luigi Del Monaco - musieliśmy zmierzyć się z dużą niestabilnością cen zakupu mleka, a także w ostatnich miesiącach roku znaczącym zmniejszeniem produkcji dla jednej z dużych włoskich sieci detalicznych, te zdarzenia miały negatywny wpływ na osiągnięte wyniki.”

W 2017 roku spółka zakończyła także proces sprzedaży aktywów, które nie były związane z profilem działalności firmy, a działania te umożliwiły jej pozyskanie środków finansowych potrzebnych do finansowania dalszego rozwoju, a dodatkowo pozwoliły skupić się na zarządzaniu podstawową działalnością.

Jak podkreśla prezes spółki „w roku 2018 czekają nas kolejne wyzwania. Dalszy rozwój działalności dystrybucyjnej North Coast na rynkach Europy Środkowej oraz rozpoczęcie współpracy z nowymi klientami dla Latteria Tinis.”

Podstawowym celem strategii North Coast „jest dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców w krajach Europy Centralnej z ofertą wysoko gatunkowych produktów spożywczych.” Spółka będzie rozwijać zarówno dystrybucję produktów suchych jak i świeżych. Firma zamierza nadal kierować swoją ofertę do czterech segmentów rynku: sieci sklepów wielkopowierzchniowych, supermarketów i delikatesów, hoteli i restauracji oraz sklepów detalicznych. North Coast operuje z sześciu magazynów na terenie Polski.

W spółce North Coast S.A. w roku 2017 koncentrowano się przede wszystkim na rentownych segmentach działalności. Kontynuowane były działania zmierzające do ograniczenia kosztów oraz ograniczenia wolumenu sprzedaży asortymentu, który nie przynosi satysfakcjonującego poziomu marży. Zadania te będą również prowadzone w roku bieżącym, co powinno przyczynić się do poprawy rentowności. Plany na rok 2018 zakładają dalsze identyfikowanie działań niezbędnych do wzrostu obrotów oraz poprawy wyników finansowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony