REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Strona 2 z 2
REKLAMA

(Źródło: LinkedIn)

- choć jest, to jednak mocno odchudzona ofert gastronomiczna, czy pod dzieci, więc dla kogoś, kto jest przyzwyczajony do standardów IKEA i chce pochodzić po sklepie, to jednak jest trochę za mało.

Podsumowując, sam format jest bardzo ciekawy i jak najbardziej może odnieść sukces. Jest jednak jedno znaczące ale… jak ten sklep powinien się nazywać. Dzisiaj chcąc się wybrać w Warszawie do IKEA mamy trzy opcje, o tej samej nazwie, ale jeden sklep ewidentnie odbiega ofertą od innych in minus. Patrząc historycznie, ciekawym przykładem jest Tesco, które zaczynając swój rozwój skupiało się przede wszystkim na hipermarketach. Przyzwyczajeni konsumenci na początku nie byli zadowoleni jak w ich okolicy pojawiało się Tesco, ale w formacie supermarketu ze znacznie uboższą ofertą. Inny przykład, to Auchan, który chce skupić wszystkie sklepy pod jedną marką (supermarkety Simply Market przechodzą rebranding na Auchan Supermarket i Moje Auchan czyli format convenience), ale jednak podkreślając różnice pomiędzy formatami. Z drugiej strony, Żabka rezygnuje z większego formatu Freshmarket rebrandując sklepy na Żabka. Ciekawym przykładem jest także e-obuwie.pl, które otwiera sklepy pod swoją nazwą, a nie wykorzystuje największej sieci obuwniczej tego samego właściciela, czyli CCC.

W związku z tym zastanawiające jest pozostawienie tej samej nazwy i pytanie, czy konsumenci na tyle już sami rozumieją, że jadąc do galerii nie otrzymają tego samego co w innych sklepach tej sieci, czy jednak nie. A może za chwilę pokaże się sklep o nazwie np. IKEA home/wyposażenie. W mojej opinii warto patrzeć na ten sklep i rozwój IKEA w galeriach handlowych, jako swojego rodzaju test zachowania klientów w stosunku do znanej marki.

Patrząc szerzej na rozwój różnych sieci i postępującą konsolidację widać coraz większe znaczenie efektu klienta convenience czy proximity, co oznacza wybieranie albo sklepów blisko domu/pracy, albo wybieranie dużych galerii w celu dokonania kompleksowych zakupów i połączenia tego z odpoczynkiem i rozrywką. Co ciekawe, efekt zakazu handlu w niedzielę przyspieszył to zjawisko.

Źródło: LinkedIn / Jarosław Frontczak

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony