REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)

(materiały prasowe)

W 2019 roku kluczowym trendem w handlu detalicznym w Polsce będzie transformacja cyfrowa stacjonarnych placówek. Aplikacje staną się wręcz podstawą procesów zakupowych. Sieci, które jeszcze ich nie wprowadziły, nadrobią te zaległości. Pojawią się też sklepy z bramkami RFID, które same będą identyfikowały ceny towarów. Ponadto kolejni gracze rynkowi zaoferują konsumentom bezobsługowe kasy. Automatyzacji zakupów będą sprzyjały zwłaszcza niedziele niehandlowe.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Jak zapewnia Mirosław Krzanik, dyrektor ds. inteligentnych rozwiązań sklepowych z firmy Żabka Polska, w tym roku należy spodziewać się dynamicznego rozwoju wielu technologii w handlu detalicznym. Firmy technologiczne i sieci będą mocno zaangażowane w testowanie nowych rozwiązań podnoszących wygodę robienia zakupów. Klienci będą wyrażać na ich temat swoje opinie, np. w pilotażowych placówkach. I tym samym odegrają ważną rolę w ww. procesach.

– Ten rok będzie przełomowy pod względem uruchamiania aplikacji przez kolejne sieci. Sklepy, które jeszcze ich nie oferowały, już zapowiedziały prezentacje swoich rozwiązań mobilnych. Przykład Rossmanna pokazał im, że to jest potężne narzędzie identyfikujące klientów i budujące ich lojalność. Wkrótce stanie się ono podstawą procesów zakupowych w tradycyjnych placówkach – mówi dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu firmy technologicznej Proxi.cloud.

Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, eksperta Komisji Europejskiej i założyciela FMCG Business Consulting, mamy przed sobą rok prób, czyli testowania różnych nowych technologii. Sprawdzanie ich efektywności, praktyczności oraz zyskowności to bardzo kosztowne i długotrwałe procesy. Trudno jeszcze przewidzieć, jakie rozwiązanie opanuje konkretny rynek, np. spożywczy czy modowy. Ale niemal pewne wydają się radykalne zmiany przestarzałych systemów lojalnościowych, w tym aplikacji mobilnych. Większość jest zbyt skomplikowana i nieintuicyjna, co zniechęca klientów do korzystania z nich.

– W 2019 roku wielu konsumentów przestanie sobie wyobrażać robienie zakupów bez aplikacji. Coraz więcej narzędzi mobilnych będzie łączyło w sobie wiele funkcji, w tym informacyjnych, płatniczych i archiwizacyjnych. To przyniesie konsumentom wiele wygód. Natomiast sieci wciąż będą uczyły się efektywnego wykorzystania aplikacji do zwiększania swoich obrotów – prognozuje dr Krzysztof Łuczak.

Tymczasem Mirosław Krzanik przewiduje na ten rok rozwój technologii przyspieszających proces zakupowy w trzech modelach sprzedaży – dostawach produktów spożywczych, click&collect, czyli zamówieniach składanych w domu i odbieranych w sklepach, a także w różnego rodzaju systemach kas bezobsługowych. Zwiększy się automatyzacja wielu procesów sprzedażowych. Na rynku pojawi się więcej kas samoobsługowych, które nie tylko przyspieszą nabywanie towarów, ale też ułatwią właścicielom placówek prowadzenie ich biznesów.  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony