REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

(fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Marketing wyrobów alkoholowych to trudna sztuka. Liczne regulacje, wysoki poziom lojalności klientów wobec marek, do których są przyzwyczajeni, trend spadkowy w ilości spożycia trunków alkoholowych. To tylko nieliczne z czynników sprawiających, że praca marketera w branży alkoholowej wymaga wyższego poziomu wtajemniczenia. Jakie trendy rządzą w markentingu wyrobów alkoholowych w 2019?

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Konsument w centrum uwagi

Branża alkoholowa to obszar rynku FMCG tradycyjnie mocno skupiony na sile marki, gdyż to ona do tej pory stanowiła jego wyróżnik na rynku. W minionych latach wiele marek alkoholowych wyrażało tzw. podejście „brand centric”, jednak od kilku lat analitycy rynkowi obserwują zmianę tego nastawienia. Marki wiedzą, że rynkiem rządzi aktualnie konsument i to wokół niego i jego potrzeb powinna skupiać się ich uwaga. W Polsce myślenie to było najbardziej widoczne na przykładzie branży browarniczej – nawet największe koncerny piwne musiały dostosować się do rosnącej wśród konsumentów popularności piw kraftowych i znacznie zróżnicować swoją ofertę w oparciu o szeroko zakrojone badania konsumenckie. W ten właśnie sposób wielkie marki, takie jak Tyskie, Żywiec czy Lech, wprowadziły do swojej oferty  wiele odmian

i gatunków swoich produktów, dokładnie dostosowanych do oczekiwań klientów. „Konsumentocentryczność” widać też już od kilku lat na rynku mocnych alkoholi. Jest to trend, który na poziomie strategicznym, nie może zostać pominięty przez żadną markę.

Porady DIY online

„Konsumentocentryczną” strategię warto przełożyć na praktykę. Odpowiednio realizowany content marketing jest kluczowy dla marek z branży alkoholowej, jak zresztą dla większości marek z branż FMCG, przede wszystkim żywieniowych. Współczesny konsument jest w stanie zaakceptować reklamę produktową przede wszystkim w postaci ciekawego, dobrze zrealizowanego i łatwego w przyswajaniu contentu.  Najlepszą formą wyrazu jest tu video, dystrybuowane za pomocą mediów społecznościowych.

Jednym z możliwych kanałów dystrybucji takich treści są funkcjonujące w social mediach, przede wszystkim na Facebooku, społeczności tematyczne. Jedna z nich, wyróżniająca się na polskim rynku, to Partyshaker Polska, czyli fanpage prezentujący inspiracje do przygotowywania drinków, skupiający obecnie blisko ok. 90 tys. fanów i osiągający aż 1,2 mln organicznego zasięgu miesięcznie. Partyshaker zasłynął w zeszłym roku niezwykłą efektywnością promocyjną – przy bardzo niskim budżecie reklamowym osiągnął ponad 304 tys. wyświetleń posta dla lokalnego baru w Rzeszowie i niezwykle wysoki wskaźnik interakcji zadowolonych fanów. Kluczem do sukcesu okazało się proste, ale ciekawie zrealizowane video, prezentujące przygotowywanie drinku serwowanego w rzeczonym barze.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony