REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

(fot. Pixabay/CC0)

W Warszawie powstanie System Logistyki Miejskiej, który ma kompleksowo uporządkować kwestię organizacji dostaw towarów i przesyłek kurierskich w wybranych obszarach w strefie śródmiejskiej. Ratusz w 2018 r. planuje wykonać opracowanie dotyczące tego zagadnienia, a następnie wdrażać w życie zmiany, jakie zostaną uzgodnione.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

O tym zamiarze poinformowała Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, w odpowiedzi na zapytanie radnego Michała Czaykowskiego. Przedstawiciel Platformy Obywatelskiej zwrócił uwagę na kwestię blokowania węższych ulic w stolicy przez samochody dostawcze lub kurierskie i zapytał ratusz o pomysły na rozwiązanie tego problemu.

Jak wskazuje w odpowiedzi Kaznowska, opracowanie dotyczące dostaw towarów w Warszawie zostanie wykonane w przyszłym roku przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Przed zleceniem opracowania zorganizowane mają zostać spotkania z przedstawicielami m.in. galerii handlowych, firm budowlanych i przewozowych, składów budowlanych i organizacji społecznych.

- W ramach opracowania dotyczącego dostaw towarów planowana jest także organizacja konferencji poświęconej tej problematyce - podkreśla Kaznowska. Dodaje, że "celem wprowadzenia do planowanego opracowania" 26 października odbyła się debata publiczna, której tematem były "możliwe rozwiązania organizacji dostaw towarów dla m.st. Warszawy".

Konferencja zorganizowana została przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu we współpracy ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP. - Na spotkaniu omówione zostały główne problemy dostaw towarów w mieście oraz przedyskutowano możliwe kierunki działań. Wnioski z debaty zostaną ujęte w planowanym opracowaniu - zapowiada Kaznowska.

W odpowiedzi na zapytanie radnego, przedstawicielka stołecznego ratusza podkreśliła, że kwestie organizacji dostaw towarów poruszane były już w licznych dokumentach, które powstały w mieście. - M.in. w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, której cel szczegółowy I.6 zakłada poprawę systemu transportu ładunków m.in. poprzez zmniejszenie obciążenia układu drogowego uciążliwym ruchem samochodów ciężarowych i dostawczych - oznajmiła Kaznowska.

Jak wskazała, projekt Warszawskiej Polityki Mobilności przewiduje też stworzenie Systemu Logistyki Miejskiej, "jako kompleksowego rozwiązania organizacji dostaw towarów i przesyłek kurierskich w wybranych obszarach w strefie śródmiejskiej". WPM zakłada wydzielenie obszarów, nazywanych "zielonymi strefami", ze ściśle określonymi zasadami prowadzenia dostaw.

Co obejmują te zasady? Po pierwsze, są w nich zawarte ograniczenia dotyczące okresów prowadzenia dostaw (tylko w określonych porach dnia) oraz ograniczenia dotyczące czasu załadunku i wyładunku towaru (np. do 30 minut). Druga kwestia dotyczy wskazywania miejsc postoju dla pojazdów towarowych w pasach drogowych ulic (np. w zatokach, na wybranych pasach autobusowych poza godzinami szczytu, na pasach ruchu), także przy założeniu konieczności dostarczenia towaru pod drzwi z wykorzystaniem dodatkowych urządzeń, takich jak wózki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"