REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Oszczędniejszy i bardziej funkcjonalny – tak można w skrócie opisać nowego Mercedesa Vito. To trzecia generacja niemieckiego dostawczaka, produkowanego od 1996 roku.
REKLAMA

Nie dopatrzymy się rewolucyjnych zmian, jeśli chodzi o linię nadwozia, choć różnice widać już na pierwszy rzut oka. Zmodyfikowany został głównie przedni pas auta. Vito ma teraz większe reflektory, zderzak jest mocniej wyprofilowany, a grill nieco bardziej „uśmiechnięty”. Tył, w porównaniu do poprzedniej wersji, ma trochę mniej kantów.
Zmiany dotyczą także wnętrza. Inna jest deska rozdzielcza, ale czy na tym zyskała, czy straciła – to wyłącznie kwestia gustu, bo obsługuje się ją równie wygodnie.
Niemiecki koncern znany jest z tego, że nie oszczędza na materiałach – nie tylko w autach osobowych, ale i w dostawczych. Tak było w poprzednim modelu, tak jest i teraz. Dlatego przedział pasażerski Vito jest elegancki, a poszczególne części dobrze spasowane. Na wyróżnienie zasługuje poręczna wielofunkcyjna kierownica oraz wygodne fotele, w których producent poprawił ergonomię. Nie zabrakło czytnika kart pamięci SD i złącza USB.

Trzy napędy i pięć mocy

Auto jest dostępne z dwoma silnikami wysokoprężnymi w pięciu wariantach mocy: 1598 cm³ (88 i 114 KM) oraz 2143 cm³ (136, 163 i 190 KM). W połączeniu z trzema wariantami napędu, oferta Vito pozwala dobrać samochód do konkretnych potrzeb. Ten, kto ma zamiar często holować przyczepę, zapewne wybierze auto z mocniejszym silnikiem i z tylnym napędem. Kto zaś musi docierać do celu po bezdrożach, ma do dyspozycji napęd 4x4, zaś do zwykłej jazdy – przedni.
Mercedesa Vito prowadzi się tak łatwo, jak samochód osobowy średniej klasy. Nie ma w tym przesady. Dla niektórych kierowanie dostawczakiem z gwiazdą na masce może być wręcz łatwiejsze, ze względu na fakt, że siedzi się w nim wysoko, co poprawia widoczność. Auto z silnikiem o mocy 136 KM (takie mieliśmy do dyspozycji) przyspiesza bez zarzutu, a skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. Na dystansie około 200 kilometrów, z obciążeniem porównywalnym do palety butelek z wodą mineralną, auto uzyskało średnie spalanie na poziomie nieco ponad 7 l na setkę. To dobry wynik. Niemieccy inżynierowie chwalą się, że w trzeciej generacji Vito udało im się zmniejszyć zużycie paliwa średnio o 20 proc.

Ładuj, ile się da

Przestrzeń ładunkowa największej wersji Vito może pomieścić trzy europalety. Przy maksymalnej długości (3,06 m) i pojemności (6,9 cm³) niemiecki furgon zabiera 1064 kg ładunku. Dzięki dużym drzwiom i nisko położonej krawędzi załadunku auto jest wygodne w obsłudze. Boczne przesuwne drzwi (dostępne w opcji) dodatkowo ułatwiają pracę. W podłodze i ścianach znajdują się prowadnice umożliwiające elastyczne i pewne przewożenie ładunku.

Przedsiębiorca, któremu w równym stopniu zależy na przewożeniu towaru i ludzi, może wybrać wersję Mixto – połączenie furgonu i kombi. Wówczas Vito, opcjonalnie wyposażony w podwójne siedzenie obok kierowcy oraz trzyosobową kanapę w przestrzeni pasażerskiej, może przewieźć maksymalnie 6 osób. Powierzchnia ładunkowa w tej wersji wynosi 2,63 mkw., a pojemność to 4,1 m³. Ścianka działowa z oknem przy słupkach C osłania pasażerów przed brudem z ładowni, a w razie silnego hamowania chroni głowy przed towarem.

Pojemny i bezpieczny

Mercedes Vito ma szereg systemów zapewniających bezpieczeństwo, m.in. asystenta utrzymania pasa ruchu, kamerę cofania, asystenta martwego pola. Po raz pierwszy samochód został wyposażony w system niwelujący podmuchy bocznego wiatru, który do tej pory był instalowany wyłącznie w Sprinterze. Przeciwdziała on zjeżdżaniu auta z toru jazdy przy wietrznej pogodzie. Czy to w ogóle działa? Podczas testu często zadawaliśmy sobie to pytanie, ponieważ kierowca nie czuje absolutnie żadnych ingerencji systemu. Ale o to właśnie chodzi: żeby auto prowadziło się tak, jakby wiatru nie było, bez konieczności kontrowania kierownicą.




Hubert Wójcik
Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (140), Listopad - Grudzień 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony