REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (18-24.03.2019)
Hipermarkety mają pełnić funkcję centrów logistycznych dla lokalnych sieci ultra-convenience (Na zdj. hipermarket Auchan, Pasaż Łódzki)

Hipermarkety mają pełnić funkcję centrów logistycznych dla lokalnych sieci ultra-convenience (Na zdj. hipermarket Auchan, Pasaż Łódzki) (fot. Konrad Kaszuba)

Edgard Bonte, mianowany w październiku 2018 r. na stanowisko przewodniczącego Rady Zarządzającej Auchan Holding, nie kryje rozczarowania wynikami finansowymi koncernu, a przede wszystkim fatalnymi osiągnięciami Auchan Retail. Menedżer zapowiada skoncentrowanie wysiłków na działaniach, które przywrócą sieć na ścieżkę wzrostów. Kluczowa ma być realizacja zmodyfikowanego planu Renaissance.

REKLAMAPURELLA - Batony BeRAW - Belka w artykułach (marzec 2019)

Zyski Auchan Holding w 2018 r. były poniżej oczekiwań. Bardzo źle wpłynęła na nie słaba postawa Auchan Retail. W 2019 r. będziemy się koncentrować na utrzymaniu kontroli nad zadłużeniem i innymi wskaźnikami finansowymi – zapowiedział Edgard Bonte.

Auchan wdraża plan długofalowej modernizacji Vision 2025, jednak ze słabym skutkiem. Nowy szef koncernu chce powrócić na właściwą ścieżkę, upraszczając metody działania i koncentrując się na odwróceniu negatywnej tendencji w zakresie rentowności.

Plan pod nazwą Renesans, który jest już wdrażany przez Auchan Retail, został zmodyfikowany. Nowy plan zakłada identyfikację obszarów generujących straty i poszukiwanie wszystkich dostępnych rozwiązań, poprawiających funkcjonowanie firmy wszędzie tam, gdzie notowane są ujemne wskaźniki. Nastąpi weryfikacja priorytetów inwestycyjnych, a skala inwestycji zostanie w bieżącym roku „drastycznie ograniczona”. Przeprowadzona zostanie optymalizacja struktury organizacyjnej, zmierzająca do odzyskania jej wydajności. W skali roku działania te mają przynieść oszczędności rzędu kilkuset milionów euro.

Auchan Retail będzie dążył do „zwycięstwa jakości nad ilością”. Firma chce na nowo zdefiniować cechy, którymi wyróżnia się od konkurencji, prowadząc działania w trzech kierunkach.

Auchan chce być zaufanym dostawcą żywności dla lokalnych społeczności. Sieć chce oferować dobre, świeże i lokalne produkty spożywcze, aby stać się ulubionym miejscem zakupów dla osób mieszkających lub pracujących w pobliżu placówek Auchan. Detalista chce we współpracy z producentami płodów rolnych tworzyć nowe kanały zaopatrzenia. Obecnie w skali globalnej jest ich 302, a do końca roku ma ich być ok. 500. Nowe kanały zaopatrzenia będą tworzone we wszystkich krajach, w których obecna jest firma. Dzięki technologii blockchain już w 2019 r. w pięciu krajach możliwe będzie śledzenie całej drogi produktów „z pola na stół”.

Na wszystkich rynkach Auchan Retail będzie rozwijał ofertę najlepszych dostępnych produktów organicznych w akceptowalnych cenach, z uwzględnieniem dojrzałości poszczególnych rynków, a także lokalnego popytu na tego rodzaju żywność. Preferowane będą produkty miejscowe. Planowane jest ponadto przyspieszenie budowy krótkich łańcuchów dostaw, obejmujących miejscowych rolników i hodowców. Dotychczas w skali globalnej powstało blisko 10 tys. takich „krótkich obwodów”

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Adam123 1 7 dni temuocena: 100% 

    Wybor asortymentu coraz gorszy,ceny zawyzone i puste polki.Brak ludzi do pracy i wynagrodzenia coraz nizsze.Mnie to nie dziwi chcieli tanio,ale kosztem jakosci i praca pracownika.Efekty widac golym okiem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony