REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)

W ostatnich dniach - po 15 latach - ze stanowiskiem wiceprezesa spółki Hortex Holding pożegnał się Dariusz Paprot – wynika z informacji, do jakich dotarła redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl. To tylko jeden z elementów dłuższej listy zmian, które zachodzą i będą zachodzić w polskiej firmie.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

(fot. materiały prasowe)

Transakcja polegająca na przejęciu Horteksu od Argan Capital przez fundusz Mid Europa Partners – ob.ecnego współwłaściciela Allegro i byłego właściciela sieci Żabka – została sfinalizowana w styczniu br. Nowy właściciel niezwłocznie przystąpił do restrukturyzacji. Wiążą się też z tym zmiany kadrowe. Jak ustaliliśmy, stanowisko stracił wiceprezes spółki Dariusz Paprot, piastujący je od 2003 roku. Jak wynika z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, to prawdopodobnie nie koniec roszad personalnych.

Doniesienia potwierdziła Beata Łosiak, PR manager firmy Hortex. - Z dniem 27 marca br. Dariusz Paprot przestał pełnić obowiązki w zarządach spółek z Grupy Hortex - poinformowała redakcję wiadomoscihandlowe.pl.

Nowy właściciel przystąpił również do zmiany kultury korporacyjnej Horteksu. Częściej niż wcześniej w komunikacji wewnątrz firmy pojawia się język angielski. W centrali pojawili się doradcy związani z Mid Europa Partners. Ich celem jest zmniejszenie kosztów działania przedsiębiorstwa, a także zmiana jego struktury i sposobu funkcjonowania (m.in. polityki magazynowania zapasów surowców potrzebnych do produkcji).

Innym polem działania jest dla nowego właściciela przegląd portfolio produktów Horteksu i eliminowanie najsłabiej rotujących indeksów. Trwają też prace związane z wejściem w nowe kategorie FMCG. Projekt jest na wstępnym etapie wewnętrznych analiz.

- Grupa Hortex pracuje nad wzmocnieniem marki Hortex w obecnych kategoriach, a także analizuje rynek pod kątem rozwoju w innych segmentach rynku spożywczego. Od lat prowadzi regularny przegląd portfolio swoich produktów i w miarę potrzeby wymienia te najsłabiej rotujące - tłumaczy Beata Łosiak.

- Hortex to polska, legendarna marka z bogatą tradycją i biznes, który posiada solidne fundamenty do dalszego wzrostu. Cieszymy się z perspektywy zwiększenia naszej ekspozycji na rosnącym rynku FMCG w Polsce. Będziemy wspierać spółkę w realizacji jej celów strategicznych, w tym w zakresie rozwoju nowych produktów, wejścia w nowe segmenty rynku spożywczego oraz akwizycje - komentował transakcję partner w Mid Europa oraz szef warszawskiego biura Paweł Padusiński.

Przypomnijmy, według nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, o przejęcie Horteksu walczyły m.in. Bonduelle (część mrożonkowa) i Kofola (część sokowo-napojowa). Ostatecznie podmiotom tym nie udało się jednak porozumieć z Argan Capital co do ceny.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~mick 3 20 dni temu

    to już nie ma żadnego znaczenia, marka dawno przestała byč wiarygodna, teraz przestaje być polska

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Hehe 2 21 dni temu

    Polskiej firmie?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Boss 1 22 dni temu

    Tylko Hortino !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"