17 lutego 2019
Świeża żywność stała się głównym motorem wzrostu sprzedaży w sieciach detalicznych. Najważniejszą kategorią w tym dziale stają się owoce i warzywa. Jednak...
15 lutego 2019
Sprzedaż europejskich partnerów firmy Coca-Cola (CCEP) wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 4% , czyli o 11,5 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 7% - podaje...
14 lutego 2019
Zgodnie z przyjętą strategią, Metro Group rozwija sprzedaż serwisową i koncentruje się na grupie docelowej podmiotów z sektora HoReCa oraz niezależnych detalistach. W obu...
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
12 lutego 2019
Uprawomocnił się wyrok Sądu Rejonowego w Radzyniu Podlaskim w sprawie supermarketu Topaz. Sąd uznał, że market może działać w każdą, także i niehandlową niedzielę, ze...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
krajowe sieci handlowe
sklepy convenience i stacje paliw
18 stycznia 2019, 15:22
wiadomoscihandlowe.pl
Stacja paliw Orlen ze sklepem O!Shop (materiały własne)
Na temat wpływu ograniczenia handlu w niedziele na zachowania zakupowe polskich konsumentów, ich lojalność i rynek detaliczny portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawia z Bartłomiejem Górznym, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC.
Jak handel w niedzielę zmienia zwyczaje i lojalność? Patrząc na wyniki Biedronki, ograniczenie handlu w niedzielę dało jej się mocno we znaki mimo bardzo agresywnych kampanii marketingowych. Czy w związku z tym firmy będą musiały znaleźć nowy „sposób” na konsumenta?
Przede wszystkim sądzę, że wyciąganie długofalowych wniosków nie jest zasadne, bo jesteśmy cały czas w okresie przejściowym. Zakaz handlu w niedzielę zaczął obowiązywać raptem w marcu. Myślę, że realnie będziemy mogli ocenić konsekwencje jego wprowadzenia najwcześniej za rok, kiedy przepisy wejdą na stałe oraz rynek i konsumenci się do tego przyzwyczają.
Z naszej perspektywy, sieci handlowe muszą się zmierzyć z dwoma problemami. Pierwszym jest brak jednego dnia handlowego, co ma bezpośredni wpływ na ilość wizyt. Po drugie, na rynku rośnie konkurent, czyli coś co kiedyś było stacją paliw, a dzisiaj staje się strefą convenience, gdzie przy okazji można zatankować samochód. Jest to jeszcze pieśń przyszłości, choć coraz bliższa. Pojawia się nagle konkurent, którego do tej pory nie brano poważnie pod uwagę, a wyniki sprzedaży produktów pozapaliwowych na stacjach paliw, z roku na rok rosły, więc nie jest to zaskoczenie, że ich pozycja na rynku się wzmacnia.
Wynika to przede wszystkim z tego, że wprowadzone przepisy nie miały specjalnego okresu przejściowego, co w efekcie było szokiem dla konsumentów. O ile przestawienie modeli biznesowych tak wielkich firm, jak sieci handlowe jest trudne, to przestawienie mentalności społeczeństwa jest wręcz karkołomnym wyzwaniem.
Ludzie rezygnują z niedzielnych zakupów, nawet w niedziele handlowe.
Jestem przekonany, że wiele osób nadal chce robić zakupy w niedzielę, z rozpędu, ponieważ zawsze było to możliwe. Jeżeli nie możemy pójść do supermarketu, idziemy gdzie indziej, bo nie przestawiliśmy jeszcze swojego życia pod niedziele wolne od handlu. Jednak w długiej perspektywie czasu cała sytuacja powinna się ustabilizować.
We Francji zakaz handlu w niedzielę wprowadzono wiele lat temu – początkowo był to problem, a potem wszystko się unormowało. Zmierzam do tego, że brak możliwości robienia niedzielnych zakupów spożywczych w miejscach, do których byliśmy przyzwyczajeni, nie wpłynął w żaden sposób na to, że teraz kupujemy, czy będziemy kupować mniej jedzenia. Częściowo będziemy dalej jeździć na stacje paliw i tam kupować. Pamiętajmy jednak, że są to sklepy typu convenience, o ograniczonym asortymencie w stosunku do hiper- i supermarketów, czyli pozwalający zrobić tylko drobne zakupy w oczekiwaniu na poniedziałek.
Marża detaliczna na sprzedaży benzyny Eurosuper95 wzrosła w styczniu 2019 roku w stosunku do
PKN Orlen zakończył trwającą 14 lat współpracę z Kolporterem. Według informacji
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Artykuł wygląda na sponsorowany przez nomenklaturę pisowską z Orlenu. Dlaczego ludzie mają się przyzwyczajać do czegoś co jest niedobre ? Przecież można zagłosować w wyborach tak, że pis nie będzie rządził. Dzięki temu będzie można przywrócić normalne rządy i prawo i sprawiedliwość w Polsce oraz trójpodział władzy. A chciałem przypomnieć, że w całej Europie poza Niemcami i Austrią handluje się w niedzielę. A Niemcy nie są przecież chyba przykładem do naśladowania dla Pisu - ale ta partia znana jest z hipokryzji i zakłamania.
Ludzie rezygnują z niedzielnych zakupów, nawet w niedziele handlowe. Zaczynają cenić wolny, świąteczny dzień - dla rodziny - trzymać tak dalej
Orlen, niby polski koncern a posługuje się nie polskimi nazwami. Polacy swojego języka nie mają? Nie można wymyślić nazwy po Polsku tylko wszędzie wciskać angielski gniot? Żałosne to jest.
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.