REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

30 maja 2020, 15:02

(fot. Unsplash.com)

Jak wynika z analizy obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, Polacy robią w centrach handlowych zakupy nawet o 50 proc. mniejsze niż rok temu.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

"W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70 proc. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem" – poinformował zarząd ZPPHiU.

Klienci nie spędzają już czasu wolnego w galeriach handlowych, odwiedzają je w celu dokonania szybkich i niezbędnych zakupów, których nie są w stanie zrobić w swojej najbliższej okolicy. - Nie odwiedzają centrum handlowego dla rozrywki, czy by zjeść rodzinny obiad, ale realizują konkretne zadania zakupowe. Stąd zwiększona konwersja, czyli większa ilość zakupów w stosunku do osób odwiedzających sklepy. Na wzrost obrotów ma natomiast niebagatelny wpływ bogata oferta promocyjna, niespotykana w dzisiejszej skali w poprzednich latach - podał ZPPHiU.

Z danych przedstawionych przez ZPPHiU wynika, że w porównaniu z sobotą 11 maja 2019 roku w sobotę 9 maja br. odwiedzalność centrów handlowych spadła o prawie 70 proc. w Warszawie, a o 65 proc. w reszcie kraju, a obroty spadły odpowiednio o 62 proc. i 58 proc. Warto jednak pamiętać, że na zachowania klientów z pewnością miał też wpływ fakt, że po okresie kwarantanny, częściej zaczęli korzystać z możliwości spędzenia czasu na świeżym powietrzu.

W dniach 11-16 maja 2020 r. odwiedzalność centrów spadła o 59 proc. w Warszawie, a 54 proc. w reszcie kraju, a obroty spadły odpowiednio o 52 proc. i 42 proc. rdr. Od 18 do 23 maja 2020 odwiedzialność w Warszawie spadła o 56 proc., 48 proc. poza stolicą, a obroty spadły odpowiednio o 47 proc. i 36 proc. rdr.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tomasz 2 miesiąc temu

    To mieli racje z tym, że ruch nie wróci do normy jeszcze długo, więc wysokość najmów powinna być adekwatna do nowych realiów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~klient 1 miesiąc temuocena: 100% 

    Promocja w stylu 20-30% to jest atrakcyjna oferta? Chciałbym poczytać o zniżkach 50-80%, to są ATRAKCYJNE rabaty!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony