REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Obecnie w Polsce działa około 670 placówek pod szyldem Lidl. Do końca roku ma ich być 700

Obecnie w Polsce działa około 670 placówek pod szyldem Lidl. Do końca roku ma ich być 700 (Fot. Lidl, za: YouTube)

Firma Lidl Polska zanotowała w 2018 roku obroty w wysokości 18,3 mld zł. To około 5 proc. globalnych przychodów Grupy Schwarz, której jest częścią – informuje serwis "Business Insider".

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Lidl w Polsce prowadzi ponad 670 placówek, jest na naszym rynku drugą pod względem wielkości firmą z branży handlu detalicznego. Pierwszą jest Biedronka, należąca do Jeronimo Martins. Jak przypomina "BI", przychody Biedronki za rok 2018 przekroczyły 51,4 mld zł, zaś liczba sklepów do ponad 2900 placówek.

Lidl nie podaje, jak bardzo wzrosła jego sprzedaż like for like. Firma cały czas otwiera w Polsce nowe sklepy, do końca tego roku planuje mieć ponad 700 placówek. 

Warto zwrócić uwagę, że obroty Lidla w wysokości 18,3 mld zł generuje ponad cztery raz mniejsza sieć sklepów (670 vs 2900), niż w przypadku największego operatora w Polsce. A to pokazuje efektywność placówek Lidla na polskim rynku.

Globalne obroty sieci Lidl w roku finansowym 2018 wyniosły 81,2 mld euro, co oznacza, że wyniki Lidl Polska wyniosły około 5,2 proc. całkowitych wpływów operatora.

W skład Grupy Schwarz wchodzi również sieć Kaufland, który w Polsce prowadzi ponad 200 placówek. Według „Rzeczpospolitej” przychody prowadzącej ją spółki Kaufland Polska Markety wyniosły w 2018 roku 9,9 mld zł. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~widać to wyraźnie że biedronka słabo wypada 3 miesiąc temuocena: 100% 

    Zatem Lidl wypada lepiej niż Biedronka - Lidl sklepów ma nadal zdecydowanie mniej niż Biedronka. Mimo to taki jeden sklep Lidla zapewne zarabia więcej i ma więcej kupujących niż ilość zysku i klientów jednego sklepu Biedronka - zatem gdyby prawie każdy sklep Biedronka miał mniej więcej podobnie też lepszy utarg i ilość klientów jak jeden sklep Lidla - Biedronka miałaby zdecydowanie większy zysk za cały rok - a tak wygląda to tak że jest w miarę dobrze, ale słabo z liczbą posiadanych sklepów i możliwości posiadania większej ilości klientów. Zarazem Kaufland też uzyskał dobre przychody - więc razem z Lidlem wypada o wiele lepiej jeszcze niż Biedronka...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~AA 2 miesiąc temuocena: 100% 

    @Santi A co jest niejasne w tej części? "Warto zwrócić uwagę, że obroty Lidla w wysokości 18,3 mld zł generuje ponad cztery raz mniejsza sieć sklepów (670 vs 2900), niż w przypadku największego operatora w Polsce. A to pokazuje efektywność placówek Lidla na polskim rynku."

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Santi 1 miesiąc temuocena: 50% 

    Jeśli biedronka ma 4 razy więcej sklepów , a przychody Lidla 3-krotnie niższe to i tak zarabiają więcej w przeliczeniu na placówkę także chyba nie tak źle, jak już porównujecie to dodajcie taką informację

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony