REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Mieszanka (14-17.10.2018)

(fot. Pixabay CC0)

Pośrednicy obsługujący płatności bezgotówkowe w skali globalnej kosztują detalistów ok. 1 bln dolarów rocznie, według danych agencji Kinsey. Globalna platforma obsługująca płatności, firma Beam, pracuje nad wdrożeniem technologii blockchain do płatności mobilnych. Specjaliści firmy są przekonani, że nadszedł czas, by wprowadzić na rynek alternatywne rozwiązania w zakresie płatności bezgotówkowych – informuje serwis Venture Beat.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Dzisiejszy detal, według badania firmy Kinsey płaci różnym usługodawcom ok 4,5 bln dolarów rocznie, z czego ok. 1 bln to koszty przetwarzania płatności konsumentów. Firma Beam chce zmienić podejście do płatności mobilnych, wykorzystując technologię blockchain, zwaną również technologią rozproszonych rejestrów księgowych (distributed ledgers).

System opracowany przez Beam działa tak samo, jak każda inna płatność mobilna, z tą różnicą, że integracja z systemem POS czy terminalem kartowym następuje na poziomie sprzętowym. Każda transakcja jest rejestrowana na platformie Beam i jest dostępna dla wszystkich uczestników całego łańcucha wartości (value chain), co oznacza, że producent może śledzić w czasie rzeczywistym sprzedaż swoich towarów, a detalista ma pełny wgląd we wszystkie transakcje i może analizować sprzedaż, ale także np. personalizować ofertę dla poszczególnych klientów. Także konsument ma pełny wgląd w swoją historię zakupów.

W przyszłości firma chce w całkiem wyeliminować z systemu terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest testowane m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie penetracja urządzeń mobilnych sięga 228 proc. Z kolei w Dubaju, gdzie użytkownicy platformy Beam mogą np. płacić za paliwo bez wysiadania z samochodu, a handlowcy w ogóle nie ponoszą opłat za przetwarzanie transakcji.

Co ciekawe, system Beam nie jest ograniczony do jednej metody identyfikacji konsumenta. Może to być technologia NFC, Bluetooth czy nawet kody QR.

Sieć techniczna Beam obsługuje obecnie ponad 400 tys. sklepów w Azji, Australii i Europie. System przetworzył już transakcje warte 250 mln dolarów, świadcząc usługi m.in. na rzecz Carrefoura i Costa Coffee. Firma stara się zachęcić nowych klientów do wypróbowania swojego rozwiązania, oferując m.in. zerowe stawki za przetwarzanie płatności. Regularne opłaty też mają być o wiele niższe od globalnej średniej, która obecnie wynosi 2-3 proc. wartości transakcji. Po przeliczeniu, często kwota ta pochłania nawet 30 proc. zysku netto detalisty.

Źródło: venturebeat.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony