REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Robot DK-One

Robot DK-One (Źródło: karakuri.com)

Ocado, największy brytyjski detalista online, stanął na czele konsorcjum, które zainwestowało 7 mln funtów brytyjskich w start-up, który konstruuje roboty gastronomiczne, firmę Karakuri. Robot służy m.in. do masowej produkcji posiłków o zindywidualizowanej recepturze.

REKLAMAKongres Alkohole i Napoje - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Inwestycja w Karakuri pozwoli firmie Ocado rozszerzyć ofertę spożywczą, a przede wszystkim zwiększyć możliwości nowego serwisu dostaw natychmiastowych (do 60 min) Ocado Zoom. Jednocześnie dział technologiczny Ocado Solutions zyska innowacyjnego partnera, który pomoże w rozwijaniu silnego i zyskownego biznesu dostaw żywności.

Firma Karakuri ma obecnie w ofercie dwa typy robotów. DK-One to pierwszy na świecie robot, który potrafi z wysoką wydajnością dobierać składniki potraw, dzięki czemu możliwa jest produkcja na masową skalę posiłków o recepturach dobranych indywidualnie do potrzeb konkretnych konsumentów, np. osób na diecie czy nie tolerujących niektórych składników. Urządzenie precyzyjnie odmierza składniki potrzebne do przyrządzenia danej potrawy. Może być wykorzystywane w miejscach, w których przygotowywana jest duża liczba posiłków jednocześnie – restauracjach, kawiarniach, stołówkach itp.

Marley to mniejsza i tańsza wersja robota, który może być konfigurowany w tym samym stopniu, co DK-One, ale działa w mniejszej skali. Może być wykorzystywany do przygotowywania mieszanek cukierków czy orzechów, deserów lodowych czy cocktaili.

– Firma Karakuri oferuje nowe sposoby przygotowywania świeżych, spersonalizowanych posiłków. W czasach, gdy konsumenci poszukują zdrowszego jedzenia i mają coraz większą świadomość dietetyczną, firmy gastronomiczne muszą coraz ściślej dopasowywać menu do potrzeb dietetycznych klientów. Dzięki wykorzystaniu naszych robotów lokale gastronomiczne czy kuchnie komercyjne mogą się zmienić w mikro-producentów i przygotowywać na miejscu, w krótkim czasie, posiłki ściśle spełniające oczekiwania poszczególnych konsumentów. Nasza technologia pozwala ponadto minimalizować marnowanie żywności, zużycie opakowań oraz koszty dystrybucji – przekonuje współzałożyciel i prezes firmy Karakuri, Barney Wragg.

– Ocado nieustannie poszukuje najlepszych, najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają dostarczać klientom żywność najwyższej jakości, w możliwie największym wyborze, kupowaną w wygodny sposób. Inwestujemy w firmę Karakuri, która ma potencjał, by zmienić reguły gry w produkcji jedzenia na wynos – zapewnia Tim Steiner, CEO firmy Ocado.

Na zdj. robot Marley

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony