REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)
Centrum logistyczne Ocado CFC

Centrum logistyczne Ocado CFC (fot. mat. prasowe Ocado)

Podczas konferencji Morgan Stanley Technology, Media and Telecoms, która odbyła się w połowie listopada w Barcelonie, Duncan Tatton-Brown, dyrektor finansowy Ocado, powiedział, że jego firma poszukuje szans na nowe kontrakty z operatorami sieci detalicznych w Europie, Azji i Australii. Przyznał też, że technologie logistyczne Ocado mogą być z powodzeniem stosowane w wielu branżach, także odległych od detalu.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Duncan Tatton-Brown zapewnił, że Ocado nie tylko jest w stanie zwiększać moce przerobowe obiektów, które buduje dla obecnych klientów, ale także jest gotowe podejmować nowe wyzwania, korzystając z atrakcyjnych okazji, które pojawiają się zarówno w Europie, jak i w Japonii, Korei Południowej i Australii. Szef finansów Ocado stwierdził, że działy sprzedaży firmy mają „rozsądne rozmiary i są rozsądnie zapracowane”.

Menedżer dodał, że koncern ma ambicje, by zastosować swoje technologie i usługi nie tylko na potrzeby detalistów spożywczych, ale także w innych branżach handlowych, a nawet poza detalem. Zapewnił przy tym, że firma będzie zachowywać dużą ostrożność w tym zakresie.

Komentatorzy są zgodni, że Ocado nabrało wiatru w żagle po podpisaniu kontraktu z amerykańską siecią Kroger, dla której w ciągu trzech lat zbuduje sieć 20 centrów logistycznych, obsługujących 2,8 tys. marketów, rozmieszczonych na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Dzienna liczba klientów tej sieci sięga 9 milionów!

Kontrakt z Krogerem opiewa na większą liczbę automatycznych centrów logistycznych niż te, które Ocado wybudowało lub planuje wybudować na potrzeby własne, sieci Morrison w Wielkiej Brytanii, Casino we Francji, Sobeys w Kanadzie oraz ICA Gruppen w Szwecji.

Przypomnijmy: brytyjski supermarket online – największy na świecie detalista spożywczy, działający wyłącznie w Internecie – wybudował w pełni zautomatyzowane centra logistyczne Customer Fulfillment Centre (CFC) i wdrożył własny, zintegrowany system zarządzania platformą sprzedażową online Ocado Smart Platform. Magazyny CFC wykorzystują nie tylko własny software – w tym technologie Big Data i Internet of Things – ale także maszyny i urządzenia, które koncern rozwija we współpracy ze specjalistycznymi firmami, pozostając właścicielem technologii.

Dzięki wysokiemu stopniowi automatyzacji technologia magazynowania Ocado charakteryzuje się bardzo dużą gęstością przechowywania i bardzo krótkim czasem realizacji usługi oraz wyjątkowo wysokim współczynnikiem item accuracy, czyli procentem produktów dostarczonych zgodnie z zamówieniem – Ocado osiąga tu wartość powyżej 99 proc., czyli poniżej 1 proc. produktów w dostawie to zamienniki towarów zamówionych.

System logistyczny Ocado jest w stanie skompletować zamówienie składające się z 50 różnych produktów spożywczych w czasie poniżej 5 minut. Takie samo zadanie, polegające na zlokalizowaniu i zebraniu specjalnie dobranych produktów – mięsa, nabiału czy płodów rolnych – zabiera pracownikom zwykłego magazynu nawet do dwóch godzin.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony