REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding

Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding (materiały własne)

Jak zapowiedział w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding, należąca do grupy sieć Stokrotka może już od przyszłego roku otwierać ponad 200 sklepów rocznie. Tak ambitny projekt zostanie zrealizowany m.in. dzięki rozwojowi sieci sklepów convenience, a także rosnącemu udziałowi w otwarciach inwestycji we własne markety.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

W całym 2017 roku Stokrotka otworzyła łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 placówek zostało zamkniętych. W 2018 r. Stokrotka chce otworzyć ok. 120 sklepów w formatach marketu i supermarketu, a także ok. 25 placówek convenience, czyli w sumie ok. 145. To jednak dopiero przygrywka, bo plany firmy są znacznie bardziej ambitne i sięgają ponad 200 sklepów rocznie.

Od 2019 r. operator chce otwierać co najmniej 50 sklepów Stokrotka Express. - 50 sklepów to minimum, które sprawi że będziemy zadowoleni z tempa rozwoju tej sieci – tłumaczy Dariusz Kalinowski.

Jednocześnie zapewnia, że firma jest w stanie przyspieszyć rozwój większych formatów sklepów. - Do 120 planowanych sklepów na rok 2018, w 2019 r. jesteśmy w stanie dołożyć kolejne 30 sklepów w latach następnych. To plasowałoby nas w czołówce liderów rynku. Do tego można dodać przynajmniej 50 sklepów convenience. To oznacza, że nasza sieć mogłaby rosnąć w tempie 200 sklepów rocznie – mówi szef Emperia Holding.

Jednym z motorów rozwoju będzie uruchomiona w 2017 r. strategia budowy własnym sumptem marketów w dokładnie wyselekcjonowanych lokalizacjach, gdzie nie można wynająć odpowiedniego lokalu. O ile w tym roku może ruszyć kilka własnych inwestycji, to w latach kolejnych może ich być kilkanaście i więcej. Firma ma już zbudowany bank kilkudziesięciu działek pod budowę nowych sklepów. Firma chce go nadal powiększać.

Jak informowała spółka w lutym br. sieć otworzyła już trzy sklepy, ma podpisanych 61 umów na kolejne otwarcia oraz 56 umów w trakcie negocjacji.

DARIUSZ KALINOWSKI, PREZES EMPERIA HOLDING BĘDZIE GOŚCIEM SPECJALNYM 11 KONGRESU RYNKU FMCG 2018. KLIKNIJ - SPRAWDŹ AGENDĘ, LISTĘ PRELEGENTÓW I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONGRESIE

Dariusz Kalinowski zapytany, czy tempo 200 otwarć rocznie jest do utrzymania przez kolejnych 3-5 lat stwierdził, że to „zależy od sytuacji na rynku i jego potencjału rozwojowego”. - Muszę jednak zaznaczyć, że w ciągu ostatnich lat wielokrotnie mówiono o tym, że już wkrótce nie będzie miejsca na rynku na nowe sklepy. Jednak my oraz kilku konkurentów, takich jak Biedronka, Dino, Lidl, czy Intermarche ciągle się rozwijamy, potrafimy znaleźć kolejne wartościowe lokalizacje. Patrząc na dynamikę otwarć Stokrotki, to cały czas przyspieszamy – wyjaśnia prezes Emperii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony