REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)

ZARZĄDZANIE SKLEPEM

Pomysł na sklep

 

19 października 2017, 08:30

To nieprawda, że profesjonalny marketing jest za trudny i zbyt kosztowny dla małoformatowego handlu. Jest kilka prostych i przy tym niedrogich sposobów, aby skutecznie przyciągnąć do lokalnego sklepu nowych klientów.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

1.    Wyróżnij się

Niemal każdy Polak ma w zasięgu krótkiego spaceru co najmniej kilka miejsc, w których mógłby zrobić podstawowe zakupy. Dlatego najważniejsze, to się wyróżnić się na tle konkurencji! Mogą to być unikalne godziny otwarcia – np. najdłuższe w całej okolicy albo specjalizacja w konkretnej grupie towarów (np. warzyw i owoców), które zaoferujemy w najlepszej jakości i atrakcyjnej cenie. Wyróżnikiem może być też powiązany ze specjalizacją prezent dla każdego klienta, np. jabłko na drogę. Warto również sprawdzić, czy ktoś w pobliżu proponuje klientom dostawę do domu, a jeśli nie, wprowadzić ją jako pierwszy sklep w okolicy. Czasem jedna unikatowa cecha wystarczy, by sklep znalazł się na ustach wszystkich.

2.    Zatrudniaj profesjonalną załogę

Nawet w samoobsługowym sklepie, gdzie wszystkie towary można obejrzeć z bliska, sprzedawcy pozostają dla klientów podstawowym źródłem informacji. Mogą doradzić, polecić coś od siebie, wskazać produkty, których nie widać na pierwszy rzut oka, czy przypomnieć o korzystnej promocji. To od ich podejścia zależy, jak klienci postrzegają sklep. Idealny sprzedawca jest zna cały asortyment sklepu, jest życzliwy, ale nie nachalny. Służy pomocą, ale się nie narzuca i – co bardzo ważne - nie przeszkadza klientowi w zakupach. O wyszkolenie personelu trzeba zadbać, a proces ten nigdy się nie kończy. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów – skutecznym narzędziem edukującym pracowników jest aplikacja mobilna PingWin, która za pomocą quizów i krótkich lekcji pomaga im przyswajać wiedzę na temat napojów, w tym tych dozwolonych od 18 roku życia.

3.    Prowokuj do interakcji

- Czy chciałaby Pani spróbować marchewki prosto od rolnika, bez pestycydów? - obok takiej zachęty żaden klient nie przejdzie obojętnie. Nawet jeśli nie skusi się na degustację, zapamięta, że trafił do sklepu, który oferuje wyjątkowe produkty i liczy się z opiniami gości. Tego rodzaju akcje są dobrym pretekstem do wchodzenia w interakcję z klientami i poznania ich oczekiwań. Bezpośrednie rozmowy mogą być źródłem bezcennej wiedzy. Dobrze postrzegane jest, gdy inicjuje je nie najmłodszy stażem pracownik, a kierownik sklepu lub – jeśli to możliwe - sam jego właściciel. Klienci czując, że rozmawiają z osoba decyzyjną, będą bardziej skłonni do podzielenia się swoimi opiniami, a ich rozmówca z miejsca stanie się dla nich „twarzą” sklepu, który odtąd przestanie być dla nich anonimowy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"