REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Pixabay/CC0)

Niemal 1,7 tys. nowych sklepów internetowych powstało w Polsce od początku pandemii COVID-19 - wynika z danych Bisnode cytowanych przez "Rzeczpospolitą". Co istotne, to szacunek na koniec kwietnia, a zatem wydaje się prawdopodobne, że rzeczywisty wzrost był jeszcze wyższy.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Wzrost liczby e-sklepów o 1,7 tys. oznacza, że jest ich w Polsce już ponad 40 tys. Sklepów internetowych przybywa w Polsce od wielu lat, jednak tak duży, skokowy wzrost ich liczby jest zjawiskiem bez precedensu.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", choć już w poprzednich latach rynek e-handlu w Polsce rósł dwucyfrowo, to obecny rok może być wyjątkowy. O wzroście sprzedaży online mówią przedstawiciele firm obuwniczych takich jak LPP czy CCC (choć e-sprzedaż w żadnym wypadku nie pokryje im strat wygenerowanych przez "zamknięte" sklepy stacjonarne). Na Allegro w trakcie pandemii liczba firm sprzedających produkty wzrosła aż o 15 tys.

"Rzeczpospolita" podaje, że według badań w internecie zakupy robiło do niedawna ponad 60 proc. polskich użytkowników sieci. Teraz, w związku z pandemią koronawirusa i w następstwie zamknięcia przez rząd na kilka tygodni wielu stacjonarnych sklepów, współczynnik ten z pewnością będzie większy, choć na razie trudno go oszacować. Nie wiadomo natomiast, ilu z nowych e-kupujących przekona się na stałe do tego kanału sprzedaży.

źródło: "Rzeczpospolita"

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~bigaj 1 miesiąc temu

    Sklepy odzieżowe będą miały ciężko wygrać walkę o klientów z takim LPP, które ma ugruntowaną pozycje na rynku i ogromne grono stałych klientów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony