REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Stacja PKN Orlen

Stacja PKN Orlen (materiały własne)

Operatorzy stacji benzynowych coraz mocniej stawiają na promocję marek własnych. Ich asortyment od dawna nie ogranicza się już tylko do paliw, akcesoriów i kosmetyków samochodowych, ale obejmuje szeroki wachlarz produktów FMCG: kawę, kanapki czy wodę mineralną, jak również m.in. czekoladę, chipsy, różnego rodzaju napoje i batony.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Rozwój marki własnej wiąże się z analizą rynku w zakresie oczekiwań klienta, jego możliwości i preferencji zakupowych. Co do zasady marka własna ma sens tam, gdzie kategoria jest na tyle pojemna, że możliwe jest osiągnięcie odpowiedniej skali, aby projekt miał sens ekonomiczny, a zaangażowanie w przygotowanie produktu pod marką własną było opłacalne. Dla każdego produktu próg rentowności osiąga się przy innych wartościach sprzedaży, stąd konieczna jest dogłębna analiza rynku, obserwacja działań konkurencji oraz zrozumienie specyfiki i siły sprzedażowej własnej sieci.

Patriotyzm sprzedaje

Rynkowy lider PKN Orlen w rozwoju swojej oferty pod marką własną O! mocno stawia na patriotyzm konsumencki. W komunikacji brandu akcent stawiany jest obecnie na to, że aż 85% oferty na stacjach sieci jest dostarczane przez polskich dostawców. Tożsamość marki przeszła pewną metamorfozę, bo jeszcze dwa lata temu, kiedy O! debiutowało na rynku, opierała się ona przede wszystkim na prostocie i bezproblemowości. Miały to być produkty „po które łatwo sięgnąć nawet tym, którzy są zawsze w biegu”.

Rozszerzenie współpracy Orlenu z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, zostało poprzedzone wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt wiedząc, że ma krajowe pochodzenie. 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. – Rok temu zadeklarowaliśmy, że na stacjach PKN Orlen będzie coraz więcej polskich produktów. Zrealizowaliśmy tę obietnicę. Dziś artykuły krajowych dostawców stanowią już ponad 85 proc. wszystkich oferowanych przez nas produktów. To potwierdza, że choć działamy i myślimy globalnie, nie tracimy z oczu nowocześnie rozumianego patriotyzmu gospodarczego. Wspierając krajowe, często lokalne przedsiębiorstwa, wzmacniamy naszą gospodarkę, a na jej wzroście korzystają wszyscy, również nasza spółka – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Obecnie jego spółka poszukuje producenta, który na potrzeby sieci będzie dostarczał soki owocowe w dwóch wariantach smakowych: jabłkowym i pomarańczowym. Chodzi o uzupełnienie asortymentu, który pojawił się na stacjach w ubiegłym roku w ramach akcji "Pij polskie soki".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony